Ullpad från Equipe


 
 
Jag har provat väldigt många paddar men ingen har fallit mig i smak eller passform. Den här ullpadden som jag använder nu är från equipe, den har gjort under på Cassadors rygg. Sadeln är utprovad till just honom så den sitter bra, men på grund av att han har varit så omusklad och även tunn uppe vid manken och bakom bogbladen så fick han en liten bula. Jag tror att bulan berodde på tryck, kan vara från mig, sadeln eller både och. Nu har han börjat muskla sig mer och snart skulle jag nog kunna ta bort padden men kommer nog låta den sitta kvar. Bulan vid manken den försvann för ett tag sedan och får gärna hålla sig borta, även om ha inte hade ont av den. Men på grund av det och även det vardagliga trycket som uppkommer när man har sadel så rider jag mycket barbacka. Jag använder heller inte samma sadel hela tiden utan även en dressyrsadel där bogarna kan vara helt fria från tryck.
 
Varför ska man välja just denna Ullpad?? Jag kan bara prata för mig i mitt fall med Cassador, då jag krävde en tunn pad som inte lyfter upp sadeln som en vanlig fårskinnspad gör. Jag ville inte förlora close contact som sadeln ger och jag vill ha ett naturmaterial. Det som är så bra med denna ullpad är att den går ner lite längs vulstern, lite som en förminskad vojlock. Jag behöver inte spänna fast den med jobbiga remmar utan den ligger där jag lägger den, mer eller mindre :)
 
 
 
Här hade han en bula som är helt borta nu. På bilden ovan så är han mycket mer musklad där och övrigt än innan jag började med padden.
 
 
 
 
Skönt att slippa den där fårskinnspadden som lyser upp när man rider. Denna syns knappt under sadeln. 
 
 
 
Använder ni pad?? Vilken och varför??
 
 


Postat av: Anna
2014-11-27 - 14:56:19

Använder pad när det behövs, och jag brukar skifta mellan lite olika, ibland behöver man lite tjockare och ibland lite tunnare :)
Har också en filtpad som jag verkligen gillar skarpt!

URL: http://www.equianna.blogg.se


Postat av: Sophia
2014-11-27 - 15:16:35

Jag har ogivly padden på alla mina hästar, tycker att den är super!

URL: http://sophiakarlsson.blogg.se


Postat av: MalinKalin
2014-11-28 - 12:38:34

Den verkar bra den där padden :) Vad kostar den?

URL: http://malinkalin.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: