Skiner starkt..


 
 
Ja det skiner stark frånvaro här, men jag har så mycket att stå i så jag hinner knappt att öppna upp datorn. Måste prioritera lite vila innan jobbet annars orkar kropp och knopp ingenting. Så därför tänkte jag tala om för er att jag väljer att stanna hemma från morgondagens utekväll med jobb och bowling, enbart för att blogga. Haha, nä inte helt sant men nästan. Det går ju hand i hand med att jag verkligen behöver vara hemma och ta det lugnt då lördagen kommer att gå i 200 knyck.
 
Lite snabb uppdatering om dagen. Cassador va riktigt busig idag med, är han för frisk i kroppen eller?! Red ut en sväng barbacka och sedan trimmade jag lite på banan. I slutet kickade han som as så jag nästan höll på att flyga av, han tyckte nog det va lite jobbigt så jag nötade inte så länge till efter kickningen. Men så fint han jobbar nu, ingen graman och jag kan rida på långa tyglar och han bara är där. AMAZING!!
 
Razzia den lilla söta busan, hon har blivit så duktig i hanteringen. Det är verkligen både på gott och ont som jag måste hantera den där muggen varje dag. Ut och in i spolspiltan, smörja, fixa, torka, klippa m.m. Inte en enda gång har hon velat sparka mig, jag har faktiskt haft hjälm på mig de flesta gångerna då jag tycker det är läskigt att hålla på med bakben, specellt när jag inte känner hästen så väl ;) Men man ska vara lika försiktig med alla bakben, tänk vilken kraft de har i dem. Vi har ju ingen spolspilta inne utan den har vi utomhus, så den är läskig att gå in och ställa sig i. De första gångerna blev det lite konflikter då jag ville in men damen sa absolut nej. Jag vet inte om hon är van vid att bestämma, eller om hon inte riktigt fått kläm på att det är jag som visar vägen, men för ett tag sedan ramlade poletten ner och nu kan jag gå in lugnt och fint i den där spiltan flera gånger på en dag utan en enda konflikt. Det är en vinst i Razzias utbildning, hon ska lära sig att följa den som leder utan att ifrågasätta hela tiden. Det kan man göra när man är liten och ovan men när man ska bli stor tjej måste man lyda ;)
 
 
I morgon börjar den fullspäckade helgen, någon mer än jag som ska till Flyinge på lördag och se showerna?? Förutom mina goa brudar som ska med i bilen <3 Kommer bli galet nice!!!
 
 
 
 
 
 
 
Älskar små busiga föl, undra hur Cassador va när han va liten. Ja Corvette vet jag redan, hon va underbar som fölis men när hon kom in i trotsåldern mellan 1-3 så visade hon sitt verkliga jag. Alldeles för lik mig själv...
 
 
 


Postat av: Julia Forsbacka
2014-11-21 - 06:55:05

Vad söt du och fölis är!

Svar: Tack söta du <3
Ica

URL: http://forcebacka.blogg.se/


Postat av: Neapocalypse - alternativ blogg & hästblogg ・゚♥ ✞
2014-11-21 - 10:14:19

Åh så sööt <3 Är lite lik Putte vi har i stallet, som är en ettåring :)

URL: http://neapocalypse.se


Postat av: Philippa
2014-11-21 - 13:36:47

Åhmin gode herre.. VAD SÖÖÖÖÖÖTT

URL: http://hopplapallarna.blogg.se


Postat av: Mamsen
2014-11-21 - 16:19:43

Ja gud vad sött, har nästan glömt hur hon såg ut som föl.

Postat av: Maria
2014-11-21 - 18:28:22

Jag ska till Flyinge imorgon!

Svar: Va roligt, vi kanske ses ;)
Ica


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: