Razzia letar nytt hem =)


 
 
Tanken från början var absolut inte att Razzia skulle säljas. Men efter ett tag kom både jag och Tina fram till att det bästa för Razzia vore att få komma till någon som kan fortsätta hennes utbildning och sedan träna och tävla henne. Jag kan ärligt säga att hade jag inte redan ägt 2 hästar så hade jag köpt henne och fortsatt utbilda henne. Tycker Razzia har utvecklats enormt på dessa 7 veckor hon varit hos mig. Hon är rolig, busig, mycket positiv och lite envis tjej. Långt ifrån envis som Corvette var men både Corvette och Razzia har den här positiva tjurigheten, dessa ston är perfekta tävlingshästar anser jag. Man måste ha lite tjurskalle för att orka fajtas och nå toppen. Hade jag varit ett sto hade jag nog varit svårhanterad ;)
 
Idag måste jag även berätta att jag klippte Razzia och det måste varit hennes allra första gång. Mycket duktig tjej och jag lyckades även klippa hela ansiktet och öronen. Hon blev riktigt riktigt snygg och det ska bli så roligt att tävla henne på lördag, och det kommer att bli i Laholm. Tänk er, Razzias allra första pay and jump och första steget ut i verkligheten, det verkliga tävlingslivet <3 Så stort och jag kommer göra allt för att det kommer bli positivt och roligt. Vi kommer att hoppa 50 och 60 cm. Jag anser att bommarna likagärna kunde ligga på marken fösta gången man tar sig ut, för ALLT kommer att vara nytt. Ny plats, massa hästar, åka transport, stå och vänta, folk på läktaren, folk på banan, läskiga hinder, spöken i hörn, ja you name it. 
 
 
Gå in och läs annonsen, HÄR
 
 
 
 
 
 
 


Postat av: Escaping Reality
2014-11-10 - 01:43:11

Hade jag bott i Sverige hade jag absolut velat testa henne, hon verkar vara hur skön som helst!

URL: http://escapingreality.spotlife.se/


Postat av: Erika Pettersson
2014-11-10 - 14:35:42

Hon är riktigt fin. :)
Hoppas ni hittar en bra köpare åt henne.

URL: http://erikapettersson.webblogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: