Galen men så fin


  
 
När jag släppt ut alla hästar började jag mocka, efter en stund hörde jag något ljud från hagarna. Jag gick och kikade bort mot min hage och mycket riktigt, en väldigt pigg och glad Cassador sprang längsmed staketet och busade med grannen. Eftersom han inte slutade så gick jag och hämtade in honom, han fick stå i gången i andra stallet och vänta tills jag va klar. Det märks tydligt på Cassador hur fräsch han är i kropp och knopp efter en behandling av Helena. Även lite vila efteråt är viktigt, bus och brall i hagen är för mig goda tecken.
 
Idag fick Cassador skritta och trava en lång runda innan vi kom fram till travbanan. Där travade vi hela tre varv där jag ena längan travade i normalt tempo, på kortsidorna väldigt lugnt och sedan ökade på andra långsidan. Andra och tredje gången gick jag på lite mer i traven och ställde mig upp som en montéryttare, mindre skump i sadeln och därmed mycket bekvämare för Cassadors rygg. Han tog verkligen tag och längde traven, precis som en travare och det gick hyfsat fort. Jag vill inte galoppera ute än om jag inte rider barbacka, speciellt inte när han visade hur pigg han va i hagen. Allt vi gör nu måste jag fortfarande tänka några gånger innan, hur jag ska göra och vad. För att det ska bli positivt och roligt måste jag jobba på att få honom avslappnad hela tiden, även om han har lite galet crazy dagar. 
 
Men när vi kom på den andra ökningen så valde han själv galopp i slutet medans jag stod kvar i fältsits. Började säga pro utan att sätta mig ner och dra i tyglarna. Ville absolut inte få han spänd så jag fortsatte att säga pro och väntade ut honom. Huh, det gick faktiskt bra och han blev inte alls spänd. Vet inte om någon av er har varit i samma sits som mig men jag är livrädd för den där spända galoppen och jag har absolut inte kommit över det jobbiga vi hade. Tror att Cassador har kommit längre än mig, han är så cool så jag ibland får nypa mig själv. Han går och drar ner huvudet i marken och känns så avslappnad och fin i kroppen. Känns som att jag snart kan enbart använda gramanen i hoppningen och pigga dagar när vi rider ut, som idag. 
 
Mycket nöjd och duktig kille ;)