Hårdtrim dagen innan :)


 
 
Cassador måste hoppas dagen innan tävling eller två dagar innan, mest för hans hjärna så den inte får spunk på tävling. Det räcker med några små hinder, kryss eller som jag gjode idag. Jag trimmade först i alla gångarter på gräsbanan, sedan gick jag in på grus och hoppade först ett litet kryss i trav och kors i taket så kom han super fint på det första gången och fattade inte galopp innan, värre andra gången men han vaknade väl till liv =D För mig gör det inget att han ibland gör det lätt för sig och fattar galopp innan. Han vill bara väl och vill ju ta sig över hindret, vi tränar mer och mer på travhoppning så tids nog kommer han kanske göra det lugnt och fint hela tiden, men just nu är jag mer än nöjd med det han gör nu. Tidigare fattade han en studsig galopp 10 meter innan så fattar han en lugn galopp en bit innan så är det fortfarande framsteg <3 Sedan fortsatte jag och red på en 8-volt och bröt inte av mellan. Lexi höjde succesivt och sedan gjorde hon om det till ett räcke och eftersom Cassador hoppade så slarvigt på låg höjd så maxade vi lite. Kolla in hoppstilen på stillbilden i filmen, den får han bara till i den farten när jag sätter han i botten. Räcke är vekligen inte hans starka sida så det måste vi träna på, då han har svårt att bli rund i kroppen och hoppar gärna lite flackt. Men här lyckas han superfint trots väldigt väldigt pigg och inte lika fin fram till hindret men är absolut nöjd med dagen. Kan man rama in med bommar innan hindret så han inte gå på sniskan eller vet någon en bra övning?? Han har ju inte gjort så här på ett bra tag utan kommit rakt på så jag tror han va extra tagga idag.
 
I morgon bli det en klass i 115 och på söndag 120. Jag kommer verkligen fajtas för de 6 främsta för första gången. Nu tycker jag bannemig att det är dags, håll nu tummarna att Cassador är med mig på rätt sida. Inte vild och galen utan taggad och lyssnar på mig <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Postat av: MalinKalin
2014-05-30 - 13:32:07

Ser fint ut tycker jag :)

URL: http://malinkalin.blogg.se


Postat av: Mamsen
2014-05-30 - 20:39:21

vi taggar på både dig och prinsen, Lycka till nu med morgondagen. Vi dyker upp på fm kramis


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: