Cassador ÄR SÅ FIN NU!!!


 
 
 
Jag drar ett snabbt inlägg om Cassador, han är så galet fin just nu att jag tror jag smälter =D =D =D Cassador och några hästar till går i gräshagar lite längre ner från anläggningen, hela dagarna, inte när det regnar då det blir lätt lerigt. Men detta tror jag är en stor anledning till varför han är lugn, för en normal häst slö men Cassador blir normal i detta fall. SÅ IN I BOMBENS SKÖNT!! Nästan så han skulle gå ute under natten dagen innan tävling, hehe ;) Nä lite energi måste han ju spara till dagen D. 
 
Så idag har vi hoppat, sist tränade vi oxrar och idag önskade jag räcken då Cricke brukar bygga banan. Hon har ett X-antal mer år av erfarenhet än vad jag har. Så hon byggde fram 3 räcken på böjt spår på ena långsidan, 5-6 språng mellan varje, väldigt låga då höjden i säg inte hade någon betydelse utan avståndet och att de skulle byta galopp över hindret. på ena kortsidan hade vi 4 travbommar och i mitten hade vi en framhoppningsövning i trav. På den andra långsidan hade vi 4 upphöjda räcken och en bom mellan varje. Detta gjorde vi till en bana och Cassador avslutade riktigt riktigt fint. Han sa emot lite på första rundan, trött och tycker det är extra jobbigt att jobba med baken. Men andra och sista rundan satte han så fint och även jag gjorde en kanonjobb. LYCKA är ordet och KÄNSLAN va magisk!!!
 
 
 
 
 
 
ALLTID HAPPY FACE!!! (nästan ;)
 
 
 
Foto: Lexi Mudifaj
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: