Svar på frågor, del 3.


 
 

Vad är det bästa/det värsta du har varit med om med Cassador?


Det värsta, den va faktiskt svår... det skulle väl vara det när jag fick ett samtal från en i stallet och gjorde att man fick en klump i magen. När Cassador kom hit från Holland va han inte alls van att gå i hage och vilade aldrig, han gick runt, runt och runt. Precis som om han va uppväxt i en skrittmaskin stackarn. Så en dag ringde dem och berättade att Cassador hade fastnat i tråden och de va tvugna och skära loss honom. Han hade lyckats få eltråden mellan hoven och skon. Men han stod så snällt och lugnt och väntade på att någon skulle hjälpa honom. Ing skador eller sår <3 Den hästen har nio liv, precis som en katt!!


Om du fick 3 miljoner för Cassador hade du sålt han? Varför?

Svar: Cassador är inte till salu, men ALLA hästar är till salu för rätt pris. Jag har haft några stycken som dragit i Cassador men jag har sagt ett blankt nej till allihop. Men skulle det komma en summa som jag tyvärr inte kan tacka nej till, ja 3 miljoner är faktiskt en framtid för mig. Det skulle kunna öppna fler dörrar och göra livet lite lättare. Jag skulle kunna köpa mig en gård, inte något stort utan lagom, sedan bygga upp något helt eget med mina hästar, det hade varit en dröm.

 

 

 

 
Oxern ligger på 1.20

 

 

Jag undrar varför du inte har Corvette kvar, är hon såld? Kommer du få tillbaka henne?

Hur ser planerna med Corven ut nu i framtiden?

Svar: Corvette är INTE såld och kommer aldrig säljas om jag får som jag vill. Hon är min allra första häst och min lilla bebis, man säljer inte sina bebisar ;) Sen vill jag kunna ta fram mina egna hästar den dagen jag kan det, då kommer hon att vara perfekt för just det. Jag tror och hoppas att det blir små stjärnor :) På grund av tidsbrist och ekonomi så kände jag att det blev för mycket med två hästar på heltid som både ska tränas och tävlas. Då blev lösningen att hitta någon som kan ta henne på foder. Jag hittade flera men Caroline va den andra personen som det funkade bäst med och där allt löste sig väldigt fort. SÅ nu står hon i ett stall på Öland och Caroline Bågfeldt heter tjejen som rider henne, bloggar HÄR. Det är nu upp till Caroline hur deras framtid ska se ut, hon lägger upp egna mål och jag håller mig utanför :) Tror det kan bli hur bra som helst!! 

 

 
Corvette och Caroline

 

 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: