Svar på frågor, del 1.


 
 
Nu tänkte jag börja svara lite smått :) Jag börjar med att svara på de frågor som rör mig mer så ni får veta lite vem jag är. Sen delar jag upp resten för sig, hästarna, samarbeten, bloggar m.m.
 
 
Fem saker som du är bra på?
 
Svar: Det skulle nog vara att laga mat/baka, stöka ner/städa upp, vara otroligt glad, ge komplimanger och köra bil (med släp).
 
 

Varför började du blogga?
 
Svar: Det här är jätteroligt. Jag tänkte nämligen göra ett inlägg om detta men aldrig blivit av. Jag började faktiskt att blogga av den enkla anledningen att både jag och mina fb-vänner var trötta på allt jag la ut där. En del gav mig positiva pikar att jag borde skaffa mig en blogg men tog det aldrig på allvar då jag absolut inte ville ha en blogg. Men tillslut kände jag att det va nog, det var inte så att jag bombade fb men tillräckligt för att man ska kunna skaffa sig en blogg. Jag har heller inte haft instagram så länge, tog tag i det det så sent som i slutet av sommaren 2013. Jag vet att jag är ganska sent ute med mycket, ridning, tävling, blogg, instagram och allt :) Men bättre sent än aldrig!!
 

Om du fick beskriva dig själv med fem ord vilka skulle du ta då?

Svar: Positiv, sprallig, GLAD, kärleksfull och envis!!

 

Hur länge har du hållit på med hästar? Vart började allt?

Svar: Jag började på ridskola när jag va 6 år, fick sluta när jag var runt 9 år då syrran va allergisk. Men hade svårt att hålla mig borta från hästarna så jag höll till i ett stall med jättstora arbetshästar, ja för en liten skoltjej va de enorma. Sen i högstadiet började jag följa med kompisar till ridskolan igen och fick låna någon foderhäst över julhelgen, sen fick jag riktigt sug på att ha foderhäst. Då följde jag med en annan kompis till en annan stor anläggning där jag senare blev fodervärd på en svart häst, Libbe, som va hälften travare/halvblod. När det gått ett halvår kände jag att jag ville ha ut mer av min ridning, fick då ta över familjens superfina Connemara Ponny som sonen inte ville rida. Dels så trivdes inte ponnyn på ridskolan då den slängde av eleverna. Tror Monty bara var 7 eller 8 år när jag tog över honom. Han va en riktigt fin hoppkanon och lärde mig väldigt mycket. Hade han ungefär ett år, tävlade bara hemma på klubben, men innan gymnasiet bestämde jag mig helt att satsa på skolan. Kliade i fingrarna ganska fort och följde med en vän jag träffade på gymnasiet och red lite på hennes hästar. Efter gymnasiet blev jag fodervärd åt ett fullblod, älskade verkligen denna häst och hela hennes inställning till livet. Dock så va hon lite till åldern och jag ville ut och resa lite så bestämde mig för att resa först och köpa häst när jag kommer tillbaka. Va först en sväng i italien och jobbade med hästar i 2,5 månad men det va verkligen dödstråkigt, fick hästarna serverade, inte på fat utan med sadel och allt. Bara rida, rida och ingen kunde kanppt någon engelska. Så jag åkte hem och planerade att åka till USA och va borta i 6 månader och när jag kom hem började jakten på "den där" fölungen. Jag hittade Corvette när jag va 22 år gammal, min första och alldeles egna häst. Nu är jag 27 (snart 28) och har två otroligt fina hästar. Jag hoppas att jag får hålla på med hästar resten av mitt liv <3

 

CORVETTE TS

 

Fölvisning, 45p och klass 1

 

 

 
 
 
Bland de första ridpassen <3
 
 
 
 
 
Corvette 1 år
 
 

 

 

 



Postat av: Erika Pettersson
2014-03-13 - 15:08:16

SV;
Aj vad tråkigt, men den rätta dyker säkert upp ska du se. ;)
Tog många år för mig, men det är ju inte bara en dans på rosor alla gånger, avståndet gör ju inte saken lättare precis. :(

URL: http://erikapettersson.webblogg.se/


Postat av: emmie
2014-03-13 - 15:23:39

fin blogg! besök gärna min och skriv en kommentar! kram

URL: http://emmielindholm.horseworld.se


Postat av: emelie
2014-03-14 - 00:03:05

fem saker jag är dålig på? ;)

*Passa tiden hehe
*Hålla ordning på mina saker (hemma inte i stallet såklart)
*Boka tvättid
*Tänka först tala sedan
*Gångertabellen

URL: http://komkoma.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: