Massa bollar i luften!! :)


 
 
Ja jag hade ju inte lite bollar i luften innan och nu, haha, jag älskar verkligen mitt liv just nu och alla bollar jag haft i luften och alla bollar som jag kommer att slänga upp. Varför ska man vila och ta det lugnt?? Det tänker jag göra resten av mitt döda "liv" i graven ;)
 
Jag tänkte berätta lite för er vad som kommer hända nu, i vår, med mig, hästarna, samarbetspartnerna och bloggen.
 
  • Jag och Cassador har planerat att åka till den grymma anläggningen i Båstad där jag tränar för Amanda Ericssons men nu kommer Rickard Rådås att få rida Cassador. Jag har fått många fina tips av er och ett speciellt tack till S, som har skickat ett mycket klokt mail. Helt underbart att få så grym feedback från ruttinerade människor jag aldrig träffat. Hon tipsade mig bland annat med att ta hjälp av andra ryttare. Detta hade jag redan tänkt på tidigare, men vill bara att det skulle vara rätt ryttare som jag känner mig hemma med. Förra helgen var jag i Åstorp och stötte på Rickard och frågade honom om det äntligen va dags. Han har nämligen länge velat rida Cassador, men det har helt enkelt inte varit rätt time fören nu, när min polett trillade ner =) Han ringde upp mig idag och jag fick välja vilken dag och vilket tid jag ville i veckan, tror helst han vill att jag kommer redan i morgon och sedan lämnar kvar honom. Haha!! :) Men vi börjar med onsdag. Jag kommer att filma, skriva ner vad han säger och sedan dela med mig av allt detta till er. Jag vill att han rider han helt från början, kanske att jag inte alls hoppar upp första gången utan vill att han rider igenom honom ordentligt och ger mig feedback från Cassadors rygg. Sedan får vi se vad vi gör :)
 
 
  • Nu i vår kommer en floristtidning att komma ut i hela Sverige. I denna kommer jag och Corvette finnas med i, bilderna tog vi i höstas och jag är lyckligt lottad som även här får samarbeta med en duktig fotograf, Mike. Bilderna blev helt fantastiska, de visar exakt den kärlek jag har till mina hästar. Jag har inte fått publicera bilderna någonstans på grund av att de skulle ut i en tidning men så fort den kommer ut kommer jag dela med mig och jag lovar att även ni kommer smälta. Helt magiska <3 Men ett eget liiiitet smakprov taget med mobilen fick visa för er :)
 
 
 
 

  • Jag kommer att göra om bloggen helt. Jag känner att jag har lite mer krav på den nu när NI har blivit fler och även mina samarbetspartner. Jag vill kunna ha en snygg, stilren och smidig blogg men ändå min egen nisch på den. Vem det är som kommer att göra designen vet jag inte än, jag leter runt om nu inte syrran hinner fixa den. Hon får bestämma :) Annars har hon hjälpt mig med allt tills nu <3 Kanske kommer jag att byta namn, I dont know, men tanken finns där. Hade jag inte hetat Erica Johansson, som flera andra miljoner gör, så hade jag valt att ha det som bloggnamn. Men men, den tål att mumsas på.
 
 
  • Nu har även kvalet till The Tour of Amateurs börjat. Detta är ett av mina mål som jag, tillsammans med min tränare Amanda, tänkt att ta mig och Cassador till. Jag ser inte några problem med höjden för Cassador då vi kvalade till Flyinge i 1.30 förra året men jag tänker inte stressa oss fram. Jag tänker anmäla mig till detta, och sedan anmäla mig till tävlingar som vanligt och blir han placerad i de klasser som han kan kvala genom, fine. Men först ska vi träna, träna och få det att funka mer, men det gäller även att komma ut och tävla och få mer rutin. Sen om vi tar oss dit är faktiskt bara en bonus och med massa tur :) vi är många som fajtas om de 60 platserna. Amanda tyckte det va en jättebra idé när jag drog upp det och hon kom även med fler idéer som vi kan ta oss till men det tar jag och berätta då, en sak i taget.
 
 
  • Jag kommer att göra en plåtning tillsammans med Fredrik Jonsving, en helt magisk fotograf som verkligen får bilderna att tala sitt egna språk. Fulla av liv och mjuka drag <3 Älskar hans sätt att jobba med bilderna och nu har jag fått chansen att jobba tillsammans med honom. Så en plåtning inom kort kommer att bli av. Hans hemsida hittar ni...H Ä R.
 
 
Foto: Fredrik Jonsving
 
 
 
  • Något jag även ska berätta för er att jag har ALLT annat än bloggtorka. Vet att många som bloggat länge, jag har kunnat läsa det på en del bloggar att det börja tryna med inlägg om inspiration. Det kommer ni inte att få läsa om på denna blogg under hela 2014, det kan ni hoppa upp och sätta er på!! Det enda som jag har emot mig är tiden, TID TID TID; ge mig mer tid!! =) Ni ska bara veta hur mycket ideer jag har i mitt huvud, jag har även massa som jag vill skriva om och få ner i denna lilla blogg. Men som sagt, allt har sin tid... <3
 
 
  • Tillsammans med Perlstoft kommer vi att ha fler bloggtävlingar där ni kan vinna otroligt vackra smycken till både häst och ryttare. Vår första tävling tog slut i fredags och vinnaren kommer att presenteras i morgon.
 
 
 
  • Jag har fått väldigt bra feedback både från mina samarbetspartners och från er läsare angående videoklippet som Michelle klippte ihop. Tråkigt nog bor Michelle alldeles för långt bort för att hon skulle kunna åka med mig på tävling och fortsätta att göra dessa klipp. Så NI SOM LÄSER bloggen och vet att ni kan och vill göra samma arbete som Michelle, hör av er till mig. [email protected] eller PM på facebook. Ni måste bo i Halmstad eller i närheten :) OM ni har missat klippet, måste ni gå in H Ä R.
 
  • Corvette har flyttat som ni redan vet till Caroline Bågfeldt på östkusten. Caroline kommer att träna och tävla henne och helt enkelt ha riktigt roligt tillsammans med Corvette. Första ridpasset och även lite film i den nya miljön kan ni titta och läsa om H Ä R.
 
 
Caroline och Corvette, the girls with the two CC ;)
 
 
 
  • När det lugnat ner sig lite för Susanne kommer vi att sätta oss ner med ett längre möte och gå igenom lite vad vi båda vill få ut av detta samarbete mer än det vi redan har pratat om. Tror detta kommer bli så spännande att ha ett så proffsigt och unikt företag som Equipe bakom sig. Det är fortfarande lite overkligt för mig med allt detta och att jag får så fria tyglar som de ger mig, en dröm helt enkelt, som blivit verklig :)
 
 
 
Nu börjar mitt huvud bli trött och jag skulle ju hinna med ett till inlägg, aja, natten är ju ung så det kommer att komma ett väldigt sent så ni som är vakna då får läsa det, annars kan ni läsa det till en god frukost<3. Detta va i alla fall det stora hela som jag kan komma på nu, det kommer att vara mer att ta upp men det tar vi på vägen. Massa träning, tävling, kanske även ett läger till sommaren nere i Skåne. Lite oklart än :) Jag kommer att lägga ner massa träning på dressyren och få Cassador att lyssna på mig och även lugna ner sig när det gäller hinder och tävling, ialf så gott det går :) Glädjen kan jag och vill jag aldrig träna bort. He is one of a kind <3
 
 
 
 


Postat av: ThereseL
2014-03-03 - 23:23:30

WOW! Är så glad för dig, främling!;)
Du har antagligen ett helt fantastiskt år framför dig och jag ser fram emot att följa det:)
Och jag ska minsann se dig på tävling också, bara rätt tajming;)

Postat av: emelie
2014-03-03 - 23:28:25

Shit va roligt för dig! Det känns som bloggen vuxit jätte mycket jättefort, Iaf sedan jag började följa den.
Säg till om du drar till jönköpingstrakten och tävlar så kan jag komma och dokumentera hihi=)



Svar: Haha, kalas ju!! Dock lite väl långt bort, finns ju grymt mycket tävling här i halland och skåne =) Du får flytta hit ;)
Ica

URL: http://komkoma.blogg.se


Postat av: Lina
2014-03-04 - 07:57:01

Hittade bloggen via Equipemontern och din hjälp där. Skönt med någon med fötterna på jorden som bloggar och är ambitiös. Lycka till med alla roliga samarbeten etc!

Svar: Hej! Glömt att svara här och tusen tack för din fina komplimang. Ja bloggvärlden är verkligen inte lätt och det går inte säga att DU ska vara just så. Jag ska verkligen försöka vara mig själv och gå min egen väg, sedan får vi se hur många som gillar det =) Det roliga är att jag faktiskt kommer ihåg dig från montern, du kunde inte bestämma vilket kombinationsträns du skulle ha och vilken storlek ;) Men jag hoppas att du får rätt storlek snart så du kan använda det =DKram
Ica

URL: http://sallberglina.blogg.se


Postat av: Mamsen
2014-03-04 - 11:03:47

Vill bara säga Lycka Till med bloggandet och fortsätt som många säger "ha fötterna på jorden"
då kommer du långt.
Men glöm inte ta en paus då och då för att bara vara =)) Det är lätt att bränna ut sig.
Massa kramar från oss hemma.

Postat av: EquiAnna- Hästar, utrustning och allt möjligt
2014-03-05 - 11:46:13

Åh det låter spännande och kul allt ihopa! Och det är alltid kul och givande att låta någon annan sitta upp på sin häst ibland, sådan hjälp är verkligen guld värt :)

URL: http://equianna.blogg.se


Postat av: Jennie studerar i Los Angeles
2014-03-05 - 20:14:09

fiina bilder :D

URL: http://jsjolin.blogg.se


Postat av: KassandraPalma
2014-03-05 - 20:56:28

Vad fina bilder!

URL: http://kasssandra.blogg.se


Postat av: Robex Lundgren
2014-03-05 - 20:59:05

gillar du musik, missa inte min blogg intervjuar band varje dag
http://ghgumman.blogg.se/
http://www.facebook.com/mosanmusikfriket?ref=hl

URL: http://ghgumman.blogg.se/


Postat av: silverbjälke
2014-03-06 - 08:32:26

Kul, men SE UPP!!! tänk efter innan du gör om. Din blogg är just DIN blogg för att du håller den enkel och rak både i layout och text. Gör du om finns risken att du gör den för lik andra som kör på ett tråkigt koncept som går ut på att sälja in sitt eget fejs och klippa in smink stup i kvarten. du har ett tema som funkar, Din egen ridutveckling och Cassador och nu även lite test och tankar kring Equipe sortimentet. Fortsätt vara "en tjej av folket" Det är bra och det gör din blogg till din, fastna inte i "tyraträsket" som så många wannabees försöker kopiera. hon lyckades för att hon var först, men idag är den sorten helt ointressant.

Svar: Nej nej, inte göra en kopia av någon annan. Vill bara att den ska funka bättre, ex kategorierna och lite annat. Annars ska header och färger fixas så det blir vårfint här ;)
Ica

URL: http://finest.se/silverbj%C3%A4lke



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: