Sommar och längtan :)


 
 
Sommaren är här nu och den bjuder på sol, skratt, sena nätter, mycket tävling, massa häst, bad, bikini, bränna, grillning och massa massa mer. Hela året har jag gått och väntat på att sommaren ska komma och NU är den här. Första semesterveckan är avbockad, en mycket lärorik vecka för både mig och Cassador. Nu ser jag verkligen fram emot helgen som kommer, då blir det tävling i Björbäck. Jag hade först anmält mig till en klass om dagen i fyra dagar men eftersom jag nu fick jobba denna veckan och det blev många hårda dagar förra veckan så räcker det absolut med bara två dagar. Vi hoppar vår första 125 A:0 Ackumulator med Joker på lördag, sen på söndag hoppar vi bara 1.20 med två faser. Ska verkligen bli spännande och se hur ackumulatorn går, tror det kan gå hur som helst.
 
Jag var nere hos Susanne igår och lämnade en cykel jag hade lånat till en kompis. Stannade och pratade en stund, fick även höra den sanna historien om XXX... Vi pratade även om Falsterbo, jag kommer att stå i montern i några timmar när jag vill. Där kan ni träffa mig och jag kommer, om jag får som jag önskar, hålla en tävling till er igen. Jag har ju hintat om det innan, vill ju göra något extra roligt denna gång då jag gillar att vara lite underfundig. Så den som är nyfiken får hålla ögonen öppna :)
 
 
 
 
 
 
Ska ni till Falsterbo?? =)
 
 
 
 

Cassador åker till en god vän den sista juni eller första juli, precis utanför halmstad kommer han att bo i några veckor.
Jag kommer att åka ut och skritta honom i skogen i några dagar innan jag åker till Falsterbo, så jag inte bara ställer av honom rakt av. Vi kommer även att skritta till en sjö och bada med hästarna, lovar att fixa en fotograf till detta, Lexi?! <3 Under tiden jag är i Falsterbo, 10 dagar, så kommer Cassador att få vila helt från ridning. Men denna gång har jag tänk på Cassadors bästa och slänger inte ut han på ett stort grönt fält och låter han stå där och "klara" sig själv. Utan nu kommer han först och främst få gå med en kompis som säkert kommer gilla han bättre än vad Corvette gjorde. De har träffats en gång och funkade super tillsammans :) Han kommer att få gå in och sova om nätterna så han får ordentligt med sömn. De kommer att gå på gräs på dagarna men är det knapert så kommer min vän fodra med hö ute, kraftfoder kommer att serveras regelbundet i box och även hö, han kommer även att stå på halm. Han gillar att smaka på grannens halm i vårt stall så det kommer han gilla :) Detta tror jag är bäst för just Cassador, Corvette kan man slänga ut på vilket bete som helst och hon "klarar" sig själv i några veckor, ja hon är ett svenskt sto och inte så känslig. Jag kommer även känna mig väldigt trygg att lämna Cassador hos min vän då hon har låång erfarenhet av hästar, unghästar och allt. När jag sedan kommer hem blir det lite skritt och motionsvecka innan jag sätter igång han ordentligt igen. Kanske startar jag någon klass på hemmaplan sista helgen i juli, annars skippar vi den. Får se lite vad min häst säger ;)
 
 
 
 
 
 
Lycklig häst 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: