Sängen kallar men först...


 
 
...blir det några rader bloggning. I morgon nalkas det bomtrim för Cassador, blir även första ridpasset efter lägret. Idag tömkörde jag bara honom, efter att ha vilat helt i två dagar och skrittats en dag, så kändes han otroligt fin på marken. Jag fortsätter att trimma honom med Eamons tänk, stretcha ut i sidorna och få honom avslappnad och trampa under sig. Han blir starkare för varje gång, när jag testade detta med honom i början så va han otroligt spänd, stel, icke hjälpsam, stegrade lite och ville smita undan så fort jag krävde något. Helt annan häst och med tiden blir han starkare och starkare. 
 
På onsdag eller torsdag ska vi hoppa, blir kanske film och lite bilder från det. Beror på om någon "vågar" vara i stallet... sämre stämning får man leta efter, en efter en flyttar och de som vill vara där får inte. Long story, så trött på allt bara.. Nej nu blir det sängen :) Sov gott!!
 
 
 


Postat av: Jenny
2014-06-24 - 09:10:10

Men usch vad trist med dålig stämning i stallet... Vi hade en period i vintras som inte alls var rolig hos oss heller, det blir så himla tråkigt för det är ju som ens andra hem och där vill man ju att allt ska funka och vara trevligt!

URL: http://jav.blogg.se


Postat av: Jenny
2014-06-24 - 09:10:10

Men usch vad trist med dålig stämning i stallet... Vi hade en period i vintras som inte alls var rolig hos oss heller, det blir så himla tråkigt för det är ju som ens andra hem och där vill man ju att allt ska funka och vara trevligt!

URL: http://jav.blogg.se


Postat av: MalinKalin
2014-06-24 - 12:29:17

Lägger in en önskning på film när du tömkör Cassador :) Skulle vara kul att se :)

Svar: Det ska jag absolut fixa, men måste ha någon som filmar då =) Jag lovar att jobba på det men när det blir av vågar jag inte lova. Kan hända att det blir om några veckor igen när jag sätter igång han på det andra stället =)
Ica

URL: http://malinkalin.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: