YOU are Amaaazing!!


 
 
Ni får mig att le varje dag, ett stort brett leende, flera gånger om dagen. Jag är så stolt och glad att jag skapat denna blogg tillsammans med er <3 och jag lovar att göra allt i min makt att klättra vidare på denna magiska resa. För att vara en liten blogg öser det in frågor, önskningar och helt helt underbara kommentarer <3 Tack för att ni finns här vid min sida!!
 
 
<3   <3   <3   <3   <3   <3   <3   <3
 
 
Som jag skrivit tidigare har det kommit in lite frågor och önskningar och jag tänkte beta av några fågor nu.
 
 
 
 
Har du testat Micklem Multibridle?
Jag kommer att göra ett inlägg om Micklemträns redan ikväll/natt/morgon då jag har fått tips om detta, står nu överst på min inköpslista. =D
 
 
 
 
Hur har du lärt dig hur man kan stretcha med hästen? Har du provat ut övningar själv eller gått en kurs?
Jag har inte gått en kurs, jag har fått tips från min akupunktör och även internet. Tänk vad mycket man kan hitta här på nätet, både på gott och ont.
 
Jag gjorde ett inlägg för inte så länge sedan HUR man strechar, klicka HÄR
 
Vad jobbar du med?
Jag jobbar på ett lager som heter Martin&servera i Halmstad, utbildad till Cad-Ingenjör men kom på att jag inte vill jobba med det. Fick ett erbjudande på M&S och kunde inte låta bli, bra betalt och bra tider, perfekt när man vill hålla på med hästar på morgnen.

Varför har du Corvette utlånad och vart?
Corvette är hos en vän i småland, där jag kommer ifrån. Jag kände både ekonomiskt och tidskrävande att ha 2 hästar just nu. Jag har ett ganska tufft jobb och hästarna uppstallade, där vi hjälps åt med in och utsläpp. Har man fler hästar får man fler pass, men bara för det så är det inget billigt stall att stå i. Hoppas jag hittar min prins i sommar, kanske på Falsterbo?? Och bosätta mig på en gård och jobba med hästar resten av mitt liv. En dröm.... men bara en dröm... =)

Heter inte Tyras Corven också Corvette?
Tyras häst heter Corvara och kallas för Corven, nästan samma :)
 
 
 
Alltså gud vad gosig grimma! Men hur håller du luddet så rent och fint? 
Mitt knep är att de aldrig få använda det när det regnar eller blött ute. Det får använda dem när det är minus ute eller helt enkelt torrt ;-) Haft dem i två år nu, ser nya ut va?! =D
 
 
 
 


Gud vad fin hon är, en riktig sagohäst! Hur gammal är hon?
Corvette är 6 år i år och jag köpte henne när hon va 5 månader. Så jag har haft henne sen hon va bebis :)
 
 
Tror du att det skulle vara effektivt att träna på att göra halt mellan två bommar (på lämpligt avstånd så klart) efter hindren för att få honom att inte tagga så mycket före och efter hindret?
Om jag ska vara ärlig så hjälper det inte :) Om han har en ovanlig dag så är han suuuperlugn och jättefin, men om han har en "vanlig" dag så är han taggad till 1000 om det ligger EN BOM i hela ridhuset. Den är både spännande OCH läskig. Jag har gjort många övningar med dels att göra halt mellan hinderna, men när han väl vet vad som gäller så taggar han till på andra. Han är alltid mycket klok och lyssnar på mig, gör halt men sedan vet han att det är ett hinder och lägger i ettan växel eller att det blir studs. Om jag inte höjer upp hinderna till 1.60, då skulle han vara så fokuserad och koncentrerad att han vill göra ALLT rätt. Klok häst helt enkelt :)
 
 
Har en fråga ang breeders, hur funkade de att anmäla när de är utländska hästar? Hittar bara att de måste ha svenska pass o vara reggade i sverige? Har du reggat om din eller hur gjorde du? (är inte så insatt i alla regler haha) :-)
Jag ringde till ASVH och de bad mig skicka in hans pass så fick jag en stämpel och ett klistermärke i passet och efter det var han registrerad i Sverige. Tror jag betalade 950 kronor eller något, gjorde detta för 2 år sedan men ring till ASVH så förklarar de hur du ska göra.
 
 
 
 
Vad härlig han verkar! Hoppar riktigt trevlig :) Hur gammal är han?
Cassador är 7 år i år och jag har haft honom i två år... I MORGON =D
 
 
Kan du inte göra ett inlägg om din hästhistoria, typ varför du började rida och vilka hästar du haft? :)
Det är flera som önskat detta och ag har planerat att göra två inlägg om Corvettes och Cassadors historia nu till helgen. Jag är ju så duktig på att skriva kortfattat, not, så det tar nog en lördag ;) Men nu vet ni vad ni kan vänta er!!
 
 
 
Skulle du ha en utlottning eller...? :p Vill ha ett snyggt pannband på tävlingarna i vår! ;)
Trodde inte det va någon som ville ha ett pannband... eller vill ni det?? Haha, det kommer en tävling alldeles alldeles strax!!
 
 
 
När jag ändå publicerar era frågor och önskemål tänkte jag bjuda på lite kommentarer med från mina grymma och ärliga läsare!!
 

Ni passar verkligen varandra så himla bra! Tycker det verkar som att han och min Melroose är väldigt lika i hoppningen. Det är kul att du även visar när det går fel. Cred till dig som är en duktig och konsekvent ryttare!
 
 
Asså jag har läst din blogg i två dagar och blir så himla inspirerad! Jag gillar hur du tar bra bilder, videos och så vidare så att man förstår! Bra grundarbete bakom bloggen känns det som!
 

Vilken sjukt härlig häst du har, bra studs i dem benen! :) Men förstår att det inte är så lättmanövrerat alla gånger, men du gör det väldigt bra, och vilken utveckling! Blir nog ett skoj 2014 :)
 

Snygg där! Ligger i soffan i sadelkammaren, slöare än nånsin, men nu skall jag ut i ridhuset och bygga!! Erica, mitt hästliv är beroende av dig som inspirationskälla just nu;) Inte hoppat sedan början av december tror jag, femhalvan blir perfekt!
/Therese
 

På ett sätt är det bra att bloggen fick en liten paus från corvette, det är så lätt att en rapp skimmel tar över all uppmärksamhet ;) Cassador är ju värd sin beskärda del han med, sådant krutpaket! En del kan inte förstå det jobbiga i att rida dessa känsliga men superheta pållar. JAG fattar vilket jobb det är. Min förra häst va precis så, skutta omkring, hoppa från vilket håll som helst, när som helst hehe. Va helt död efter ett pass på henne.
Du gör ett jävla jobb med honom och det är ju då det känns som bäst när framgångarna kommer!
 

Fantastisk häst, ibland ser han helt galen ut så jag förstår vad du menar med att det inte är så lätt men jäklar vilken potential ni har.
Tror du skulle kunna styra på vilket hinder som helst och han skulle hoppa, han gör nog allt för dig den hästen och jag tror han älskar dig lika mycket som du honom :) Kram
/Lina
 

Alltså shit pommes vad han hoppar! Tycker ni har utvecklats grymt mycket :)
 
Guuud vad glad jag blev när du kommenterade på min blogg, och jag såg att det var just duuu!! Jag har precis skapat denna på horseworld. Innan skrev jag på annispannis.spotlife.se och då skrev du och jag mycket med varandra. Sedan hände en sak i mitt liv att jag tappade lusten och nu har jag börjat om igen, helt från början. Gryyymt kul att du hittade till min nya blogg bara sådär! Stor kram på dig! <3
 
 
 
Tack för din kommentar på bloggen, kul att du hittat lilla mig :) Vilka fantastiska hästar du har! Kul att vi är lika gamla också, känns som att många hästbloggare är väldigt unga (inget fel med det men det men deras vardag ser ju lite annorlunda ut). Gillar det jag sett av din blogg i de senaste inläggen, ska bli kul att följa dig. Kram!
 
 

Detta är bara några smultron som jag fått på 4 dagar, FYRA dagar!! Helt otroligt och fantastiskt!! Ni som läser dessa kommentarer förstår nog hur jag känner när JAG får läsa alla dessa vackra ord från er underbara människor till mig, lilla lilla mig. Ni har ett hjärta av guld och det är så värt att jag sitter här, tidiga mornar och sena kvällar, även ett snabbt inlägg på mina korta raster, enabart för er!! =)
 
 
 
 
 
JAG ÄR SÅ HÄÄÄÄR TAGGAD INFÖR DETTA ÅR!! 2014 come and GET ME!!! Mohahahahaha.....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Postat av: emelie
2014-01-16 - 01:56:44

Ser fram emot dina noveller om hur det gick till när du köpte dina hästar ;)

URL: http://komkoma.blogg.se


Postat av: Julia
2014-01-16 - 05:06:53

Din blogg blir bara bättre och bättre! Men det är roligt om Corvette inte försvinner helt från bloggen :)) kul att följa henne lite också, gillar henne verkligen. Tack för en inspirerande blogg tjejen! <3

URL: http://ohjuliet.blogg.se


Postat av: ・゚♥ ✞ ✧:* Neapocalypse - Sveriges unikaste hästblogg! *:・゚♥ ✧* ▲
2014-01-16 - 07:18:10

Älskar din blogg! :) ♥

URL: http://neapocalypse.blogg.se


Postat av: Allroundryttar'n - Anna & Polett
2014-01-16 - 10:11:41

You are the best! <3

URL: http://www.allroundryttarn.horseworld.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: