Nära döden upplevelse!!!


 
 
 
FY I FASIKEN säger jag bara, riktigt arg!! Nu ska jag berätta vad som precis hände.
 

Jag slutade tidigt från jobbet idag och körde hem och parkerade, precis som vanligt. Jag hade fått ett mejl från PerflStoft som jag gärna ville svara på och gjorde det samtidigt som jag gick, livsfarligt!! När jag kom fram till övergångsstället, vi kan säg att jag är damen i den blå kjolen, så tittar jag först åt vänster och väntar in att bilen ser mig och går över när han saktar in. (mobilen har jag nu i handen och tittar inte på den medans jag går över) Det är inte så att jag inte syns i mörkret för jag har massa reflexer på mig. Väl över den ena sidan står jag nu några sekunder i mitten och ser en röd bil kör fort mot mig, det är även tvåfiligt här så det kommer en buss bredvid denna bil men den röda bilen är i den filen närmst mig. Bussen kör sakta in och bromsar, den röda bilen gasar mer och jag tänkte faktiskt till och stampade ut med fötterna och sedan tillbaka igen. HAN FICK TVÄRNITA!! När han väl fick stopp på bilen hade han sin förarruta precis vid mig och jag stirrade honom i ögonen och skakade på huvudet, han såg riktigt rädd ut. När jag sedan gick hade busschauffören stannat en bra bit innan och tittat på hur den röda bilen hade aggerat. Hade jag gått och fumlat med mobilen eller varit nonchalant så hade jag blivit påkörd. Jag kan fortfarande höra däckljuden susa i öronen när han bromsade in...
 
 
Så idag har vi lärt oss:
 
1. Fumla inte med mobilerna i trafiken, inte på marken eller i bilen.
 
2. Gasa aldrig mot ett övergångsställe, speciellt inte när det redan står någon i mitten och vill gå över.
 
 
 


Postat av: Michelle
2014-01-10 - 20:04:16

Usch sånna upplevelser är verkligen inte roliga, men så lätt att det sker.. Nä man får vara på sin vakt :o

URL: http://michellehall.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: