Ligger och planerar!


 
 
Nu ligger jag i sängen och har precis dragit i mig en minipannkaka med grädde och sylt på... Mmm!! Ligger och planerar morgondagen, ska försöka blogga lite mer men måste hinna med en hel del på förmiddan. Cassador ska få nya skor, han ska tömköras, klippas på benen och huvudet, jag måste leta på nätet hur man får en Holländsk häst att gå upp i vikt ;) kommer göra inlägg om hans kropp och foder i morgon, kanske ni kan hjälpa mig?! Sedan har jag fått de där mailet jag väntat på, jag ska anmäla mig till något igen.. Kan ni lista ut vad med hjälp av bilderna nedan?? ;-)
 
 
,
 
 
 
 
 


Postat av: Anna
2014-01-21 - 06:43:20

Falsterbo? :D

URL: http://annaokexi.devote.se


Postat av: Lina
2014-01-21 - 09:08:33

Gissar också på Falsterbo, shit vad roligt :D
Tycker det är svårt det där med att få hästar att gå upp i vikt. Har försökt det mesta på mitt fullblod som Fibergi Elit, Lucern, Soja, Olja osv men inget hjälper.
Fullblodet har alltid fri tillgång på bra grovfoder och utöver det så har Krafft Muskel funkat bäst, maxgivan.
Jag blötlägger Krafften på morgonen och ger det på kvällen med linfrö som jag kokar varje dag (superbra för päls och mage, har aldrig haft mag/tarmproblem på mina hästar) I den gröten blandar jag Steel Joint mineraler och E-vitasel (Evitamin för musklerna och selen för skelettet) och utöver denna härliga blandning rör jag ner krossad havre
Detta är vad som funkat bäst på fullblodet men jag får henne aldrig så rund som jag önskar och då har jag lagt ner flera tusen på diverse foder och tillskott som jag blivit rekommenderad.
Vill också tillägga att jag har kollat masken, gör det varje år och likaså tänderna på Djurtandvårdskliniken så hon är frisk och fin för övrigt men tillhör väl den slanka typen :)
Lycka till med Cassador, förhoppningsvis har han lättare att lägga på sig än min pärla :)
Kram

Postat av: emelie
2014-01-21 - 09:14:34

Han kan prova på min diet! Då lovar jag att han håller hullet

URL: http://komkoma.blogg.se


Postat av: Allroundryttar'n - Anna & Polett
2014-01-21 - 11:22:22

Funiks på Falsterbo? ;)

URL: http://www.allroundryttarn.horseworld.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: