Läsares kommentar och fråga :)


 
 
Anna är en duktigdressyrtjej som har tävlat upp till MSV A-B och även st Georges. Ni hittar hennes blogg HÄR. Anna hade en fråga om pannbanden från Pelstoft och även lite feedback på Corvettes ridning av Martina.
 
 
 
Tjusigt! Men värt att kolla upp vilka regler som gäller i TR. Tidigare har det i alla fall varit så att man inte får tävla med pannband utan "lädergrund" i dressyr....
 
 
Läste diskussionen om Corvette, det är himla svårt med hästar som krullar ihop sig, tyckte själv att det såg mer ut som att det var hästen som själv placerade nacken i den positionen än att det var ryttaren som placerade hästen där....
 
 

Jag har inte hunnit tävla så mycket med pannbanden från Perlstoft. Men innan jag åkte till Flyinge i oktober lusläste jag tävlingsreglerna och jag hittade inget om att det måste vara läder i grund på pannbanden, däremot hittade jag det som Anna sa i TR på dressyren. Jag själv tycker det är lite konstigt då det egentligen borde vara tvärtom, men roligt för mig nu att jag kan tävla med det när jag hoppar.
 
 
Flyinge oktober 2013
 
Bästa hästskötaren Alice :)
 
 
 
 
 


Postat av: Anita
2014-01-19 - 20:15:31

Kul att läsa :D

URL: http://siliiins.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: