Torsdag och fullerulle!!


 
 
 
Idag ringde klockan 07.00, så skönt med lite ändrade dagsrutiner dessa dagar. Normala fall med två hästar innebär det mer jobb i stallet och det känns som jag bor där. Nej nu så ringde klockan för att bege mig till gymmet med syrran, ja hon den där sjusovande studenten. Tänkte jag skulle få fart lite på henne =)
 
 

Tog denna bilden idag och vi har haft jätteroligt åt den, vad spanar han in egentligen?? Vilken still... haha!!
 
 

Vi gymmade lite mer än 1 timme och sedan åkte jag till stallet och syrran hem till plugg/sängen. I stallet fixade jag allt snabbt, va även inne i ridhuset och la fram lite bommar som jag sa att jag skulle rida. Jag la bommarna exakt på samma ställe som min förra övning, enbart 1 bom på varje ställe. Jag skrittade länge på länga tyglar i ridhuset då det öste ner utanför, annars hade jag skrittat en lång runda i skogen innan mitt pass i ridhuset. Medans jag skrittade ringde jag min tränare Amanda och bokade in en hoppträning nästa vecka, antingen torsdag eller lördag blir det. Sedan nämnde jag den där träningshelgen som jag va lite sugen på, en weekend där jag och Cassador bor hos dem och tränar två pass om dagen och lär oss massor. Det kunde hon fortfarande tänka sig, hon skulle bara se över en helg som passa. ÅÅÅÅ SOM JAG LÄNGTAR!! Då kan jag blogga massa om deras fina anläggning, hästar och ställa ännu mer dumma frågor som jag vill ha svar på =D Älskar att ställa frågor och få veta massor!!! Jag erbjöd mig även som kock dessa dagar, då va hennes pojkvän Rickard snabb med att önska sig efterrätt varje dag =P Tror han gillar mina chokladtårtor.
 
Tillbaka till dagens pass, antingen så va Cassador sjukt sjukt pigg eller så har han något som spökar i kroppen igen. För nu fick jag samma känsla som sist, han kan inte slappna av helt i höger varv och komma till ro med den galopp och tempo som jag vill ha. Däremot va han lite sådan i vänster med, men inte alls så mycket. Annars va han grymt pigg och fin i skritt och traven. Jag red han säkert i 1,5 timme och i slutet kändes han riktigt fin i kroppen, gick och böja och ställa han som jag ville, en aning stel i höger. Men det har ju varit mycket värre så jag ger inte upp än, jag hoppas att det är en träningssak och en svaghet hos honom som måste byggas upp med mycket träning. Jag ger han några dagar till och sedan ska jag träna för en dressyrtränare och se vad hon säger. Bara för 4 dagar sedan hade jag en sjukt fantastisk känsla där hela hans kropp var avlsappnad i båda varven, till och med en dressyrtant sa "man ser verkligen hur mjuk och avslappnad han är nu i galoppen"
*ååå snälla snälla kom tillbaka* I morgon måste jag rida igenom honom igen, hoppas inte det regnar så jag kan skritta ut en lång runda och sedan rida ett ordentligt pass i ridhuset. Kanske väljer att rida i lilla ridhuset så man inte har så stora ytor.. mmm, absolut en god idé =) Jag återkommer i morgon efter ridpasset, nu är jag helt slut efter ett hårt gympass, ett långt ridpass och matlagning, en mycket god lunch med biff, potatismos och grönsaker. mmm, yum yum, jag kan min sak =D
 
 
 
 
 


Postat av: johanna
2014-01-09 - 14:36:36

alltså det där med att träna på morgonen, jag önskar verkligen att jag var hurtig nog för det men icke! haha ^^

URL: http://tigermysig.blogg.se


Postat av: Caroline
2014-01-09 - 18:47:26

Hahah det var bilden jag mer stannade till på , för man ser verkligen hur han tittar på dig. Han spanar väl in ditt snygga rumpa. hihi. =)

URL: http://ridemyhorse.blogg.se


Postat av: timmie
2014-01-09 - 19:05:40

haha, ja något spanar han ju tydligen in ;)

hoppetimmie, det var tider det ;) ser du att det är Grange Monty på bilderna! Han du snurrade runt på för att sadelgjorden satt för löst ;)

URL: http://dressyrkillen.se


Postat av: Lina
2014-01-09 - 19:54:26

Verkligen snygg bild haha

Kanske dags för en ny behandling av den där duktiga tjejen för Cassadors del. Man kan ju behöva upprepa behandlingarna med jämna mellanrum, särskilt i början innan det nya är befäst. Vad tror du?
Snygg brorsa du har förresten ;)
Kram

Postat av: Ida
2014-01-09 - 21:42:47

Det kommer en duktig tjej till Tiarp lite då och då som masserar, kör med laser osv. Har hjälpt mina hästar jättemkt när de känns lite stela, kanske något du kan testa? :)

Svar: Tusen tack fina du för att du tipsade mig, om hon heter Helena har jag redan haft henne hos mig en gång nu i höstas och jag kommer be henne komma om någon vecka igen bara för att stämma av hur allt står till i kroppen. Han är en helt ny häst nu och idag hade jag ett magiskt pass på honom igen, tror han bara hade för mycket energi igår =)
Ica


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: