Jag är heeelt lyrisk över denna förändring!!


 
 
I år har Amanda tjatat på mig under träningarna, mina händer och min kropp. Hur allt ska vara, inte för att det är det lättaste på denna bralliga och heta häst men jag har kämpat, tränat och tränat. Varje gång jag har hoppat har jag tänkt på allt och vet ni, redan första tävlingen har det gett resultat. Fattar ni vad stolt jag över mig själv?? Så sitter ni och tänker, jaja, men det ska väl sitta där mycket tidigare och bla bla. Men ja, på Corvette har jag händerna perfekt då hon hoppar med rätt teknik men Cassador är över allt med sin kropp och blev väldigt flack över hinderna när han rusar mot dem och jag aggerade därefter..
 
 
 
FÖRE

Ni kan se hur jag kniper med kroppen. Jag drog ihop armbågarna mot magen och händerna dras mer mot min kropp än mot Cassadors hals. Jag "drar mig över" hinderna kan man säg.. Tyglarna är spända och Cassador är inte helt avslappnad med det...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
NU, IGÅR
Jag låter bilderna tala för sig själva...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
<3     <3    <3
 

Happy Happy Happy, IM SO HAPPY!!!!!
 
Ni kan se kroppen och händerna, tänk er att man kan ändra en ridstil över hinderna om man bara vill =) Och detta är bara början på året, jag ska träna och kämpa, jag SKA bli duktig och ge Cassador det han förtjänar. <3
 
 
 
 


Postat av: Christa
2014-02-03 - 07:01:35

Det ser jättefint ut. Vad kul att göra en förändring och sedan få känna resultatet så där. Grattis :)
Och jag tror du "red så det rök", även om det inte gick snabbare för det ;) För bra gick det ju, eller hur?
Kram, Tant C

URL: http://sangrud.se


Postat av: Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥
2014-02-03 - 09:02:04

sv; tack! vad söt du äääär <3

Och vad fint det ser ut! Gillar att du rider på hackamore ♥ ♥

URL: http://neapocalypse.blogg.se/


Postat av: Lina
2014-02-03 - 10:36:48

Tycker inte att det var illa på dom "förebilder" du la upp heller men visst ser man skillnad och man kan ju alltid bli bättre men dålig har jag aldrig sett dig.
Däremot ser det ut som om du är före honom i språnget på ett par bilder, där ser det nästan ut som du svankar o putar med rumpan hahaha uppskattas nog av den manliga publiken hihihi
Det är inte svårt att sitta korrekt på en häst som bara tuffar på men det är jäkligt svårt att vara korrekt på en häst som är överallt så det är verkligen inte konstigt att det inte blir 100 hela tiden men so what, det kommer.
Tycker ni är jättefina och du rider bra och har en bra sits :)

Postat av: MalinKalin
2014-02-03 - 19:49:56

Härligt när man kan se förbättringarna på bild :D
Sv: Ja dom hoppade lastpallarna också. Häftigt att se! :)

URL: http://malinkalin.blogg.se


Postat av: Anna
2014-02-04 - 06:06:24

Kul med skillnad! Du ser mycket mer balanserad ut på bilderna från i helgen :) Jag red tidigare med för långa tyglar och då åkte armbågarna bak för att kompensera. Det var hårt slit att ändra på armställningen så armbågarna var intill kroppen längre fram... Det är sjukt svårt att lära om sig, men så himla värt det när man fått till det :)
Sv. Tack, visst är dom !? :D Hoppas bara blinget sitter kvar, men dom sa då att det skulle det.

URL: http://dressyranna.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: