Corvskruttan =)


 
 
Corvette har nu varit hos Martina i 1,5 månad, jag vill dock skriva kontrakt på längre än en månad i taget och har valt att hitta någon annan.
 
Så jag valde att lägga ut henne på annons och blev fullkomligt ner mailad och folk som ringt. Jag har varit stenhård på gallringen men hittat så många som jag verkligen kunnat tänka mig. Jag valde att kontakta en på telefon först, denna person hade varit perfekt, unghästutbildning, gått Flyinge, jobbat utomlands, tävlat unghästar i höga klasser, vunnit, placerat sig och massa meriter, även jobbat för elitryttare här hemma. Men denna tjej fick ett samtal av sin vän i helgen där hon hade varit med om en olycka och behövde hjälp med sin häst. Det finns ju bortförklaringar men om man väljer att nämna samma mening 10 gånger under ett samtal på 15 minuter "Men jag är väldigt intresserad i Corvette", så menade hon nog det. Men jag kontaktade även en annan person som verkar passa Corvette perfekt då hennes andra häst är en kopia av Corvette i ridningen och hur de beskriver honom. Som sagt, jag har talat om för alla i mailen att Corvette är ingen lätt häst att rida och kräver sin ryttare och en ruttinerad sådan.
 
På söndag har jag bokat in en provridning med en tjej. Vi ska i lugn och ro träffas, prata och se om de funkar ihop. Jag har även poängterat för alla jag mailat, hon är och kommer aldrig säljas!
 

Så ni får hålla utkik hur det går, jag kommer att hålla tummarna stenhårt!!!! =)
 
 
Corvette 1 år... SÖÖÖÖÖT <3
 
 


Postat av: Alexandra
2014-02-15 - 22:28:48

Åhh, fina Corvette! Det är en häst som jag velat testa rida asså!

URL: http://alexisen.blogg.sealexisen.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: