Åå herregud!!


 
 
 
Va den här tiden går fort?!?! Och när jag ändå känner att jag "har" lite tid så får man ett sms av chefen där han vill att man kommer in tidigare och jobbar.... jaha, där rök den lilla tid jag hade över att blogga för. Haha!! My life <3
 
Jag har suttit och kollat igenom massa klipp och bilder. Laddar även upp en film från idag, ajemen, idag har vi hoppat. Fick ett sms från Cricke i stallet igår kväll där hon undrade om jag skulle hoppa med henne idag, dp de lämnat en massa hinder framme. Egentligen hade jag tänkt rida dressyr men eftersom det är roligare med sällskap när man hoppar på förmiddagen och även få hjälp med materialet så kunde jag inte säga nej. OCh ja, haha, ni vet ju vem som blev glad att de vita dressyrskydden inte åkte på ;) Min galna häst <3
 
Han skötte sig riktigt fint, har inte hoppat själv med Cricke på väldigt länge och hon har ju sett mig och Cassador från dag ett. Min utveckling på hästryggen är enorm, ja man bli ju inte grym på en dag det vet ju alla. Så hon gav mig härlig feedback och även lite hjälp. Hon tyckte att Cassador hade lugnat sig och även min ridning va mycket bättre och jag har mycket mer koll innan hinderna.
 
Efter vi hoppat klart så strechade jag Cassador, ni glömmer väl inte att göra det själva?? Jag har honom helt lös i gången samtidigt som hennes häst står bredvid, fastbunden. Cassador är så duktig, han är helt fokuserad på mig. Jag tar av honom allt och borstar igenom honom, smörjer in frambenen med kylande och sedan strechar jag alla benen. Han står så duktig stilla och lägger huvudet i famnen när jag pysslar med honom. Då sa Cricke, "Ja så där kunde du inte göra med honom när du fick honom, han gjorde ju allt utan att stå stilla". Då sken jag upp inombords, för vem vill inte höra att "den där galna hästen" blivit lugn och mysig??
 
 
Sorrrryyyyy, måste skynda till jobbet snart, äta, duscha och fix fix.... I morgon är jag LEDIG HELA DAGEN!!! Lovar, nej inte lova om jag inte kan hålla men jag SKA lägga in youtubeklippet här och rita upp banan vi hoppade. Vi använde oss utan serier och det va en grym och nyttig träning för Cassador. Ni kommer gilla filmen <3
 
 
 
 
 
 
 
 


Postat av: Amanda
2014-02-06 - 15:58:57

Duktig häst du har :)

URL: http://amandadudas.blogg.se


Postat av: Erika Pettersson
2014-02-06 - 18:09:15

Va härligt att ni utvecklas och att du får höra de oxå det är viktigt att få höra de ifrån andra med. :)
det blir ju även en sporre att fortsätta kämpa i i svåra stunder.

Själv kom jag ju inte upp i sadeln idag, grr!!
Men värken efter läkarbesöket igår kom idag och inte igår kväll så blev sängliggandes efter stallet.

URL: http://erikapettersson.webblogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: