Tillbaka till vardagen


 
 
Nu känner jag att jag har min vardag tillbaka igen, en häst är det jag vill ha just nu, då jag vill ha lite tid för annat. Igår sov jag bort hela min fritid efter stallet, kanske hade några timmar att ta igen så jag lät mig själv göra det. 
 
Idag va jag först i stallet och fixade, Cassador trivs ännu bättre i det stora stallet med massa kompisar och när jag tände lampan, då jag va först i stallet, så stod han och sin nya tjej Loppan med mulen mot varandra. Loppan är raka motsatsen till Razzia i storlek, detta är en stor dam som lätt hade kunnat sopa Cassador under matten, men de har gått bredvid varandra i hagen och jag har sett att de småsmugit lite med kärleken. Detta gör mig så himla glad, visste hur han skulle reagera när Razzia åkte men det verkar som att det går minst lika bra nu som då.
 
Cassador står även på halmbädd nu, han är verkligen jättejobbig när han står på spån. Sprider allt och är en riktig gris, men med halm, ialf nu i 3 dagar så har han lagt allt bajs längst bak och det är lätt att mocka igenom allt. Jag och Moa red ut med Loppan och Cassador, avslutade med lite trim på banan då jag inte vågade galoppa på ängen då Cassador stack nästan med mig i traven och då menade jag verkligen en ökad trav. haha :)
 
I morgon blir det klättring på schemat, kanske skulle vi våga oss på den allra brantaste eller så håller vi oss till på den lite lägre, får se hur underlaget är =)
 
Jag har även lagat god mat, kött, sås och grönsaker. mmm, älskar mitt nya jag =) Sen har jag även gjort JULGRÖT, mmmm!!
 
 
 
Roligt att ni gillade min tävling ;) Ska bli spännande och se hur många som kan och vill delta =D
Vi hörs i morgon, bättre bloggning då jag lovar!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Postat av: MalinKalin
2014-12-03 - 12:28:32

Vilken liten tjejtjusare han är ;)

URL: http://malinkalin.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: