Snabbinlägg


 
 
Full fart idag, har hunnit rida ut en långrunda med en kompis i stallet vid reservatet, nära stranden. Supermysiga vägar där man både kan trava, galoppera och hoppa. Cassador skötte sig bra med tanke på att han hade en vass dag, alltså taggad till 1000 och är mer vaken än 10 hästar ihop. Väl hemma sen väntade en framskoning av mig själv, men jag tänkte bara ta en hov idag och den andra till helgen. Som jag slet med den, hatar sömmarna och en vass häst gjorde det inte lättare. Men jag höll mig lugn och till sista sömmarna orkade jag inte så då åkte brämsen på. Gillar inte att brämsa men ibland är det väldigt lugnt och skönt. Blev väldigt nöjd med resultatet. Nästa gång får bästa hovis fixa till dem och lära mig lite mer. Beundrar verkligen hovslagare att de orkar, jag va genomsvettig efter en sko ^^. 
 
Klockan kvart i två ringer Chefen och undrar om jag kan börja jobba om en timme i matsalen. Jaha, hinner inte sova middag eller blogga eller maila. Så min dag blev lite pannkaka men skönt att slippa kylan lite :) 
 
Jag har fått lite önskningar om ett inlägg där jag kan ge er tips från min ridning som jag använder nu. Är det fler som vill läsa det? Isf kan jag göra ett så fort jag får tid, vore roligt om jag kunde nå ut till fler som har eller sitter i samma sits som jag gör. Det är verkligen inte lätt med dessa heta hästar, fick en kommentar från en go hästvän idag att hon nog aldrig skulle våga sitta på Cassador. Jag märker det själv när jag rider andras hästar, för mig känns det som att hoppa upp på en lat ridskolehäst, om ni förstår min poäng med det hela. Man blir lite hemmablind när man bara sitter på en het kamin varje dag. Förstår själv inte hur jag har stått ut... inte Cassador heller. Om hästen själv hade fått välja hade han bytt ut sin ryttare för läänge sedan.
 
Nej nu måste jag sova, upp tidigt och släppa ut hästar :) Godnatt fina läsare <3
 
 
 
 Saknar att ha båda mina trollungar <3
 
 


Postat av: Neapocalypse - klickerträning och unghäst ・゚♥ ✞
2014-12-10 - 13:22:33

Tycker du ska visa övningar, det är superbra! <3

URL: http://neapocalypse.se


Postat av: MalinKalin
2014-12-10 - 18:42:48

Ja det vill jag läsa om! :)

URL: http://malinkalin.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: