3 månader


 
 
Mycket har hänt på 3 månader, Pernilla Josefsson är personen som har stått vi vår sida nu och tränat oss. Från att ligga på botten och inte känna någon lust att varken tävla, träna eller rida i huvudtaget. Till att äntligen känna ett enormt tävlingssug igen! Det har inte varit lätt, jag har fått ändra på min ridning och lite på mitt tänk, men vad som helst var bättre än förut. Cassador har blivit en helt ny individ, visst är han fortfarande vass och känslig men han accepterar allt på ett helt annat sätt. Han är mannen i mitt liv och jag hade försökt allt, så kände jag. Vet inte hur mycket tid och pengar jag lagt ner för att få det bra, när det bara behövdes små saker för en förändring. Byta stall och ny ridning <3 Jag svävar på rosa moln varje dag nu, jag är en otroligt tacksam och glad människa, älskar att sprida glädje. Svårt blir det att vara glad när man inte känner någon glädje på hästryggen. Vi alla som håller på med hästar vill ju känna glädje till det vi kämpar med, inte bara motgångar som gör att man hamnar under isen. Tror att det viktigaste är att man har rätt människor runtomkring sig, människor som vill det bästa för en och kan ge beröm. 
 
Jag och Cassador tävlade sist i Juni, det är 6 månader sedan.. När jag började träna för Pernilla tyckte hon att vi skulle vänta till nästa år då vi verkligen behövde befästa de nya rutinerna. Vilket kändes som en bra plan då jag absolut inte vill skynda fram med något. Jag har under de här 3 månader tränat hoppning för Pernilla varannan vecka ungefär. Hemma har jag bara hoppat något enstaka hinder, inte lagt mycket energi på bommar och hinder utan ridit ut i skogen mest. Klättrat och varierat min ridningen på marken. Gjort ridningen positi för Cassador, inte spenderat för mycket tid på banan och pressat honom med hinder m.m. Detta känner jag idag, efter 3 dagars trim på banan varierat med skritt i skogen, har gjort under. Filmen ni ser nedan är filmad idag och som ni vet har det blåst nästan storm ute och Cassador tyckte det va något jobbigt och låg lite mer på än igår. Men trots detta så är han så otroligt fin, jag håller lugnet, försöker att komma ner i sadeln men han är bannemig inte lätt att sitta ner på, inte för mig ialf. Men träning ger färdighet och vi har mycket kvar att lära. Ser så sjukt mycket fram emot hoppträningen i morgon, en kompis kommer att följa med att filma och fota, så allt kommer upp hör i morgon kväll.
 
 
 
 
 
Jag har kikat på lite tävlingar nästa år och jag kommer att välja ut de som jag känner är bra, platser som Cassador gillar och även funkar för mig. De första tävlingarna kan ändras beroende på hur underlaget är, tänker inte ge mig ut i snökaos, men jag hoppas kunna åka till de flesta. Jag vill heller inte köra land och rike de första månaderna då jag vill att transportsträckan ska vara kort och inte vara jobbig för Cassador. Första tävlingen är Laholm i slutet av Januari och jag kommer att gå in och hoppa en runda på 110, är det två tävlingsdagar kommer jag att starta 110 båda dagarna. Det blir inte för högt eller för lågt utan känner att höjden är lagom att starta på för oss.
 
 
 
Hur ser erat 2015 ut?? Har ni några tävlingsplaner eller mål??
 
 
 
 
Laholm 2014
 


Postat av: Michelle
2014-12-20 - 21:32:30

Jag hoppas att jag kan starta min första tävling... Det känns väldigt långt ifrån eftersom jag inte har någon häst att rida, men det ska jag nog fixa på något sätt. Målet är tävla! ;)

Svar: Det kommer du <3 Lovar det!!
Ica

URL: http://michellehall.blogg.se


Postat av: MalinKalin
2014-12-20 - 21:54:32

Kul att du känner dig så taggad :)

URL: http://malinkalin.blogg.se


Postat av: Lina
2014-12-20 - 21:55:59

Har inte tävlat alls på hela året... Hade ju tänkt fortsätta som vanligt på B och komma ut lokalt med T, men blir inte alltid som man tänkt sig. B kommer nog inte tillbaka igen, men förhoppningsvis kan jag komma ut lite med T någon gång till sommaren/hösten.

URL: http://sallberglina.blogg.se


Postat av: emelie andersson
2014-12-20 - 22:26:41

åhj vad fint det ser ut :) ni kommer göra succé på tävlingsbanorna :D

URL: http://emeliiiiieandersson.blogg.se


Postat av: Emelie
2014-12-21 - 10:39:11

Ser i headern att du har ett micklemträns.. Gillar du det? Vad är bra/dåligt? :)

URL: http://mliandersson.se


Postat av: ɑ n n i k ɑ
2014-12-21 - 10:52:12

Fin häst!

URL: http://blogofphoto.webblogg.se


Postat av: Neapocalypse - klickerträning och unghäst ・゚♥ ✞
2014-12-21 - 22:09:37

Så underbar film!! Inte en enda sekund blir han sådär spänd och "uppblåst" (haha) utan han tar verkligen ut stegen och bara galopperar på, han ser jättenöjd ut! (och du med såklart!!!) All lycka till er <3

Svar: Tack finaste <3 Ska blir så spännande nästa år!!
Ica

URL: http://neapocalypse.se


Postat av: Sofia
2014-12-23 - 13:47:15

Sååå fin häst du har!! :D

Tävlingsplaneringen är redan klar :P Min plan är att tävlingsdebutera med min nyblivna 5-åring och försöka kvala till SM med min äldre häst! :)

URL: http://www.sofiadarrell.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: