Trodde inte det kunde bli värre...


 
 
Men ack så fel... sitter här och har lite ont i benet men Cassador har det mycket värre. Vi va ute på en helt vanlig skogstur, jag kämpar med en häst som bara ligger på. Försöker få han lugn i traven och han blev faktiskt hyfsat fin. Sen kommer vi till galoppen, tänkte bara göra som igår, en liten galopp sen fine. Men Cassador va helt sjövild och jag orkade inte vara lugn och jag tog en fajt som jag nu ångrar. Vi låg för nära ett brant dike och gruset låg löst och gav vika. Cassadors rumpa åkte ner och hela han på sidan och jag under. Jag låg kvar medans han reste på sig och stack sin väg. Jag kunde inte ta mig upp då jag trodde benet va brutet..men som tur va bara en rejäl smäll. Jag är så otroligt glad att jag alltid har med mig mobilen för jag kunde ringa Sandra snabbt som åkte och mötte Cassador i skogen och hennes mamma kom och hämtade mig i bilen, även om jag envist skulle nästan springa ikapp min häst. Vi hittade Cassador bland alla travhästar som hade bromsat honom. Man kunde se i gruset att han hade skrittat runt vid hagarna och hälsat på hästarna. Sandra hade fångat honom och vi gick hem med honom. När vi kom och ställde honom i gången upptäckte vi att han betedde sig konstigt så jag försökte gå med honom men då upptäckte vi att han sträckt höger bak och förmodligen fått en lindrig korsförlamning....
 
För en vecka sedan såg jag inte ljuset i tunneln men tack vare alla er så reste jag mig upp fort. Nu är jag där igen men ännu värre, vill inte ens rida honom igen.. Allt är mitt fel, mitt fel att han blivit som han är och mitt fel att det som hände hände. Jag har alltid försökt, som jag trott, se det till Cassadors bästa. Men jag kanske skulle sålt honom när folk drog i honom... 
 
Jag kämpar med maten, alla tipsar olika och bara den delen har varit en enorm press att kunna få upp honom i vikt utan att ge han mer energi än vad han behöver. Sen ridningen, den har absolut inte varit perfekt, jag har tagit hjälp med privatlektioner för att verkligen göra det rättvist för mig och min häst. Jag har inte så lång erfarenhet på hästryggen men jag tänkte, varför kan inte jag få göra min resa på en så fin häst?! Men nu i efterhand till er som vill säga "told you so", jag försökte ialf och vad vet jag vart Cassador hade hamnat och om han hade fått det bättre. Nej det vet vi inte...
 
Nu vet ni vad som hänt så slipper jag berätta det för alla. Jag vet inte mycket just nu förutom att en veterinär kanske kommer ut om hon får tid. Annars kommer Helena ut i morgon och kollar igenom honom. Han ska bli frisk i kroppen innan jag bestämmer mig vad jag ska göra. Lusten att rida honom grävde jag ner i skogen, att fajtas men en häst som bara är spänd och vill springa är inte roligt längre och har aldrig varit. Jag går inte till jobbet för mitt ben är inte helt ok. Nu måste jag försöka ta mig hem, kärlek till er mina läsare som stöttar oss <3
 
 
 
 


Postat av: Sophia
2014-08-13 - 14:22:54

Där du är nu har jag varit så många gånger med min svarta galning. Alla har sagt ända sedan jag köpte henne att jag gjorde ett misstag, att hon aldrig kommer att gå att förändra, folk som sett henne på tävling har föreslagit att jag kanske borde slakta henne. Jag har varit så nere, långt nere pga denna häst men, samtidigt så är hon det bästa jag vet. Känslan på hennes rygg när det verkligen stämmer efter alla timmar med blod, svett och tårar är helt oslagbar. Folk får säga vad dom vill, jag har bestämt mig för att det är min häst och hon ska stanna hos mig föralltid. Sen att hon ballar ur lite då och då på tävling, det kan jag faktiskt ta nu.. Hon är ändå det bästa jag vet. Jag tror att ni har samma band som vi har, så fortsätt att kämpa.. det kommer kanske aldrig bli 100% men de gångerna när det stämmer så känner man att det faktiskt var värt allt slit! <3

URL: http://sophiakarlsson.blogg.se


Postat av: sarah
2014-08-13 - 14:35:54

Men Erika!! Vad händer!! Skönt att de gick bra med dig och hoppas att han inte gjort illa sig ordentligt. .. han kan få bli dressyr hos mig! Upp hakan! Kram!!!!!!!!!

Postat av: Anonym
2014-08-13 - 15:22:24

Du är så mycket duktigare och starkar än fu tror att fu är Erica! Du är otroligt duktig, du har bara haft väldigt otur med Cassador (maten osv) fortsätt kämpa Erica! Kram.

Svar: Tack.<3 vi lovar att kämpa!! Massa kramar
Ica

Postat av: Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥
2014-08-13 - 16:34:13

Ta dit en NH-tränare! Det gjorde underverk för mig och hästen jag red som var spänd och nervös hela tiden. Natural Horsemanship hjälper verkligen hästen på alla sätt, dom blir mer hanterbara och lugna när man själv blir en bättre ledare <3

URL: http://neapocalypse.blogg.se/


Postat av: Gitta
2014-08-13 - 19:58:37

Men vilken otur!!!! Hoppas ni båda inte drar på er skador nu. Massa styrke kramar ❤️

Postat av: Sofie
2014-08-13 - 21:28:50

Hej. Har hört lite från Sandra om dig och din häst ( det är jag som tränar primör i parelli NH). Så tråkigt att det gick så långt att ni skadades men tur i oturen att det inte var värre. Det kan vara en lång väg att gå när man ska bygga upp förtroendet igen. Om du vill kan vi träffas i stallet och det är kanske några tips jag kan ge dig på vägen. Sandra har mitt nummer.
Med vänlig hälsning,
Sofie

Svar: Tusen tack Sofie, jag kommer absolut ringa dig!!
Ica

Postat av: Linda
2014-08-13 - 23:48:13

Hej! Hoppas ni piggar på er fort båda två!! Måste bara berätta lite snabb att när jag köpte min häst jag har nu köpte han för 8 år sen, han var då precis fyllde fem och mer vild än tam, det slutade med att jag fick åka ambulans pga han slängde av mig, efter det vart jag rädd och varje ridtur var en kamp, till slut gav jag upp ladda ut han på annons, då sa min sambo ge det ett tag till du kommer Ångra dig, min mamma hatade den här hästen till en början, det tog lite mer än ett år av kämpande tills han en dag äntligen gav med sig, nu har vi haft 7 underbara år tillsammans och jag skulle inte sälja honom för alla pengar i världen.

Så ge det lite mer tid kämpa en liten längre stund så kanske det släpper. Lycka till! Och jag tycker ni som ekipage passar jätte bra tillsammans, du har gjort en fantastisk jobb med honom och det finns alltid dom som kommer försöka trycka ner en.

Heja dig och din häst!

Postat av: jessie
2014-08-14 - 14:51:20

styrkekram till dig och jag tror på er två och jag tror att med tiden så kan ni bli oslagbara<3

Svar: Tack för dina fina ord, en vacker dag hoppas jag med <3
Ica

URL: http://meandmyeiro.blogspot.se/


Postat av: Christa
2014-08-14 - 15:50:45

Så ledsen jag blir när jag läser om er olycka. Kram och jag tänker att du kommer fatta rätt beslut för dig och Cassador. Bara du vet vad som är bäst.
Kram igen,
Tant C

Svar: Tack finaste Christa <3
Ica

Postat av: Matilda
2014-08-14 - 16:53:31

Först och främst vill bara säga att du är grym Erica! Inte många skulle kämpat så mkt som du gör med Cassador. Han är som han är och man får se det positiva med honom även om allt inte stämmer jämt. Har själv stått där du står nu. Äger själv ett sto och har både fått höra det ena och det andra t.ex har folk undrat om det inte var ett misstag att köpa henne, att hon inte är något att satsa på och flera har även sagt att de aldrig skulle sitta upp på henne och rida henne. Tro mig varit nere i botten med henne rejält. Hon är speciell ,alltid snäll men speciell. Även fast allt inte stämmer jämt och vissa dagar är för jävliga så får man ta det. Hästar är alltid hästar och alla dagar är inte fantastiska. Min lilla irländare är det bästa jag vet och jag får ta att hon är speciell och het, vissa dagar värre än andra. Sen måste jag säga att Cassador ändå är en fantastisk häst kanske inte idag men tänk på alla bra stunder ni delat tillsammans och vad han kämpat för dig på tävlingsbanan.Tro mig han är en på miljonen annars skulle inte folk varit där och dragit i honom och velat köpa honom. Den där jäkla oturen kommer till alla. Ni har ett speciellt band du och han. Lite kämpande och slit får man räkna med men det kommer ge sig. En dag kommer du få belöningen av allt slit. Du har redan gjort otroliga framsteg med honom och ni kommer gå långt. Nu får du och Cassador krya på er!

Svar: Blir tårögd av dina ord, de gick raka vägen in och bet mig i hjärtat!! Vi ska krya på oss, sen kämpa oss fram med vad som behövs göras och bli starkare än någonsin!! Vi ska bara hitta glädjen och lugnet <3
Ica

Postat av: Anna
2014-08-14 - 18:47:52

Välj vilka tips du lyssnar på. Ta hjälp av dom som kan- proffsen och det är inte dom som sitter och kommenterar din blogg. Du lägger massor av pengar på olika mat och behandlingar som du istället kan lägga på proffshjälp och då menar jag inte NHtränare eller massörer utan hoppryttare för det är ju hoppning du vill ha din häst till. Lämna bort honom ett tag om du har råd. Du har ju Corvett som inte har lika mycket nerv så tappar du inte ridningen så mycket under tiden. Visst är Cassador one of a kind och en riktigt bra häst, men de bästa hästarna kräver också de bästa ryttarna. Det är inget illa menat, du är jätteduktig men inget proffs. Kramar!

Postat av: MalinKalin
2014-08-14 - 20:44:49

Nej vad läskigt! Hoppas verkligen att det inte blev några allvarliga skador på nån av er. Krya på er! Förstår att det kan kännas hopplöst för er just nu men jag tycker i alla fall att du ska fortsätta kämpa. Självklart bestämmer du ju själv hur du vill göra men jag tycker att ni är så fina tillsammans <3 Många styrkekramar från mej!

URL: http://malinkalin.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: