Smärtan ser ut att vara bortlåst ;)


 
 
Efter en lång promenad i skogen så tyckte Cassador inte att det räckte utan drog flera repor i hagen. Primör är trött och seg sen hans ridpass går så han springer gärna inte idag ;) Fick även det berättat av Sandra som tog in hästarna igår att Cassador hade stegrat över primör och lagt huvudet på rumpan och busat vid insläppet medans Primör va trött i kroppen och ville inte alls busa. Så piggelinen Cassador verkar vara tillbaka, vilket är skönt att se. Men trots pigg i hagen och när vi skrittade så var han lugn i boxen och stod blixt stilla i gången <3 Fina underbara häst, idag fick han lite Balsam liniment igen och jag gick igenom hela kroppen där det behövdes.
 
Cassador får nu Hippo Bas Cool, vetekross, equistro - Myo Power och Excell E Powder, Bio Mag - Magnesium, vetekli och Krafts Mash Sensitive (slobber mash). Allt detta är havrefritt, sedan får han ett bra hö och friskt vatten varje dag :) Glömde helt vanliga mineraler med.
 
 
 


Postat av: Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥
2014-08-22 - 21:53:10

Vilket fint steg han har!
Och superbra hagar, blir glad av att se! <3

URL: http://neapocalypse.blogg.se/


Postat av: Anna
2014-08-23 - 00:39:52

Fasen vad tjusig! ;)
Oh jag är lite nyfiken på den där slobber mashen måste jag erkänna, första jag har hört talas om som är havrefri, typ lycka! :o

URL: http://annalundineriksson.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: