Vilket avslut..


 
 
 
Denna helg, vilken helg. Första helgen jag inte tävlade på väldigt länge. Kunde känna det när jag på Instagram kunde se flera ekipage som tävlat, men ändå inte. Både jag och Cassador behövde en hel helg utan massa krav, ingen träning el tävling. Min sadel är ju på reklamation och alla sadlar som Susanne har är i Danmark. Så vet ni vad, för ett bra tag sedan sa jag att jag skulle rida Cassador barbacka 1 gång i veckan men inte vågat det på grund av att han varit så galen. Men nu när han lugnat ner sig så tänkte jag göra ett försök. Haha, då red jag ut första gången barbacka på väldigt länge och det gick super. Han stegrade bara en gång när han inte ville stå stilla men han va superduktig när vi gick förbi alla dessa kossor. Vi skrittade enbart hela skogsrundan jag och Alice, när jag kom tillbaka tog jag en galopp i båda varven på en fotbollsplan i grus precis innan stallet. Jag gillar att göra en snabb repetition av det jag kämpat med dagen innan, och Wow. I höger varv skulle jag fatta galopp från skritten i låg form och få han så avslappnad det gick. Första fattningen va han så söt, det kändes som han ville för mycket. Han vill alltid så väl och är verkligen en maskin som kan jobba i evighet. Lite spänd men så mycket bättre än igår, andra gick super :) Så det blev en galopp i varje varv, BARBACKA.. Haha!! Han va så otroligt fin, jag bara njöt och sprudlade av glädje <3 
 
Jag avslutade kvällen med en lång inlinesrunda till Tylösand och tillbaka. Trodde jag skulle dö halva vägen dit ^^ men envis som en Oxe så tog jag mig dit och även hem i bra tempo. Mina ben är nu som spagetti.. Kvällens film blev "dansar med vargar", älskar denna film. Den har verkligen allt, nytt, gammalt, kärlek och sorg. En väldigt vacker film :) 
 
 
 
 
 


Postat av: Escaping Reality - ett nytt liv i Shanghai
2014-04-28 - 03:26:36

Vilken underbar bild, får en härlig "svensk sommar i Bullerbyn" känsla!

URL: http://escapingreality.spotlife.se/


Postat av: Erika Pettersson
2014-04-28 - 08:42:16

Skönt att de gick bra att rida barbacka! :)

URL: http://erikapettersson.webblogg.se/


Postat av: Amanda
2014-04-28 - 20:25:12

Mysig bild!

URL: http://amandadudas.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: