Solen sken inte, men det gjorde VI =D


 
 
 
 
 
 
Haha, ialf efter att vi hoppat klart... ^^ För IDAG va Cassador INTE rolig att rida. På framhoppningen va han helt galen, bytte galopp till höger och vänster och drog turbo mot hinderna och latchade hit och dit. Hur jäkla lätt blir det för mig att träna på att inte ta honom i munnen och försöka jobba honom som jag tränat när han är heeeltaggad!! Jag hade inte fett stort leende på läpparna när jag gick från framhoppningen men när Cassador ger 200% inne på tävlingsbanan (lite väl mycket än vad jag hade önskat), så blir jag så glad när jag verkligen känner att han älskar det vi gör tillsammans. Idag, för första gången på väldigt länge så kunde jag känna hur nöjd han va med vår ridning. Han gillade att jag gav honom lite mer galopp, MEN det var jag som bestämde när han skulle hoppa av. Vi kom på rätt avstånd mellan de relaterade hinderna och jag tyckte i överlag att vi kom bra in på alla hinder trots hans heta humör idag. För varje runda vi gör så lär jag mig att förstå honom och även Cassador tror jag accepterar mig mer och mer. Självklart är jag långt ifrån tillfreds men jag tycker ändå vi kommit grymt långt!! Från att lägga han fel på hinderna, hoppar av försent eller för tidigt, kommit på ett mindre på alla relaterade avstånd och väldigt mycket av och på i galoppen, även sitsen har varit hemsk. Till det vi har idag, jag är så stolt över mig själv och vad vi har lyckats med hittills i år. Nu måste jag träna stenhårt på mer sits och mindre hand!!! Jag såååå himla taggad på att trimma och trimma och trimma till Båstad nästa vecka!!!!
 
 
 
 
 
 Som alltid, kom gärna med feedback <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
PS: MASSA BILDER KOMMER UPP SEN, När Lexi lägger in dem <3 <3
 
 
 

 


Postat av: Malin-Unghästutbildare
2014-04-05 - 20:12:27

Allså.... jag bara ÄLSKAR din häst allså!! Det skriker GLÄDJE om honom & du rider han bra trotts han är så het & sjövild som han är ibland ;) *L* MEN jag sitter med ett leende.. och kan inte låta bli & bli sotis på er!!..

Kram! <3

Svar: hihi, va glad jag blir <3 Tack söta du!!Kram
Ica

URL: http://www.livetmedrockter.blogg.se


Postat av: Anita
2014-04-05 - 21:46:13

Så fin häst alltså, åh :) kram <3

URL: http://siliiins.blogg.se


Postat av: ・゚♥ ✞ ✧:* Neapocalypse - coolaste hästbloggen i världen *:・゚♥ ✧* ▲
2014-04-05 - 21:50:11

Håller med kommentaren ovan ;) Han har ju HUR kul som helst! ♥
Och han hoppar som en kanin, så söt ♥

Svar: JA tänk om han bara hade kunnat tagga ner så hade hans språng blivit sjukt bra ;P
Ica

URL: http://nattstad.se/neapocalypse


Postat av: Jessica
2014-04-05 - 23:48:03

Wow vad läcker han är och vad väl du rider! Det är inspirerande att se er ut på banorna! :D

Svar: Tack <3
Ica

URL: http://vinna.blogg.se


Postat av: Erika Pettersson
2014-04-06 - 09:24:51

Va kul. :D

URL: http://erikapettersson.webblogg.se/


Postat av: Lisa
2014-04-06 - 09:33:59

Prova rid mycket övergångar hemma där du rider med sitsen mer. Lägg handen lite på manken och prata lugnt. Börja i skritt till haltsen öka på från trav till skritt osv med otroligt små vikthjälper i övergångarna. Rid mer markarbete i lugn och fin avslappnad form så han känner sig trygg och bekväm. Det tar tid när man introducerat detta men får ta tid. När han sen är bekväm och lyssnar bra på de små hjälperna kan man lägga in bommar och cavaletti. Försöka ha kvar honom i det lugna och fina. Sen gå på hinderna. Tror språngkurvan kommer bli super på honom då! Men som sagt, det tar tid men tid är det väl värt? Annars tycker jag du skriver väldigt bra och hoppas du inte tar illa vid dig utav denna kommentaren

Svar: Tack Lisa :) Jag blir jätteglad för ALL feedback!! Saken är den att jag trimmar mer eller mindre så hemma men på tävling exploderar han. Men jag lovar att inte ge upp än och tar med mig all feedback ni ger till vår träning hemma <3
Ica

Postat av: silverbjälke
2014-04-06 - 10:38:29

SKITKUL, BRA. du visade vägen i god tid, du anpassade bra i tid för att få rätt språng, du gav signalen för "nu" helt rätt och du gör helt rätt i att välja vägarna ut i sväng. Ha inte för brått med att korta vägarna, kör på såhär ett tag nu. välj säkra vägar och anpassa distansen precis som du gjorde.

Du har fått till det riktigt bra med språng, avstånd och kontroll över väg. nu är ni ETT ekipage. kul och fin, bra runda.

Svar: Tack för dina ord, jag blir så peppad varje gång på att gå ut på banan igen och göra det ännu bättre!! <3
Ica

URL: http://finest.se/silverbj%C3%A4lke


Postat av: Johanna
2014-04-06 - 11:27:08

Herregud vilken taggad häst! Inte helt lätt att hålla koll på honom och all energi! Tycker du gör det bra, man ser att ni har utvecklats!
Förstår att det måste vara svårt att inte fastna i handen när han är sådär taggad, det ser ut som att du blir lite fast i handen i vissa språng, ni får inte det där fina flytet i språngkurvan. Men jag tycker du är superduktig med honom! Ingen enkel häst det där inte!
Gillar Lisas kommentar, håller med i mycket som hon skriver! :)

Svar: Tack <3 Och ja jag vet, jag jobbar på den där handen 1000 gånger men på tävling så blir han så het och stark och jag vet inte hur jag ska bromsa han innan hindret om jag inte använder handen. Däremot hänger jag lite mindre nu än innan, huh som det såg ut då. Sen har han inte det lättaste hopptekniken med att skjuta upp ryggen så jag kan falla fram utan hoppa högt med huvudet. Men jag ska jobba på det och en vacker dag blir det andra bullar med det ;)
Ica

URL: http://tigermysig.blogg.se


Postat av: Theresa Lomar
2014-04-06 - 16:20:52

Snyggt jobbat! Det är banne mig inte lätt att rida när de har så mycket power, det vet jag! Men du sköter det superbra, har mycket att lära av dig. Tror ni kommer gå långt ihop och kapaciteten finns ju där =)

Svar: Tack för dina fina ord Therese <3 Jag vem vet vart vi hamnar, ska bli spännande och se i framtiden :) Nu måste vi bara fila på allt mellan hinderna, sen kan vi nog hoppa vilka höjder vi vill :D mer eller mindre...
Ica

URL: http://unitedponies.blogg.se/


Postat av: MalinKalin
2014-04-06 - 22:56:33

Härligt! Bra jobbat :D

URL: http://malinkalin.blogg.se


Postat av: Sophia Karlsson
2014-04-07 - 08:56:23

Alltså vilken häst du har! Tycker att han är skit häftig och du gör verkligen ett bra jobb med honom, det kan inte vara helt lätt :)

Svar: Tusen tack fina du, nej han är inte lätt men jag tänker inte ge upp för det känns som han gillar mig ;) Kanske skulle valt en lättare häst men jag provred aldrig honom innan jag köpte honom och sen har han blivit mer galen på äldre dar :) Kan bero på mig och min orutin eller så är han bara förbaskat glad i livet ;) Kram
Ica

URL: http://sophiakarlsson.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: