Lite övertaggad häst....


 
 
Instagramklippet består av de två sista rundorna jag och Cassador gjorde. Cassador va inte alls rolig idag och visade Susanne från equipe sin värsta sida. Han har humör som en hingst och står lite för mycket på bakbenen =/ Men jag får nog helt enkelt bara acceptera att han är så här ibland, eller jag vet ialf inte vad jag ska göra. Ni tänker säkert att det är något jag gör eller att han är trött i kroppen eller protesterar, något kanske men inte helt. För när jag hade han i stallgången så slog han bokstavligt hovarna i taket. Reste sig rakt upp flera gånger och va superstressad och galen. Han har en sådan seperationsångest ibland. Så fort jag kommer blir han lugn men när jag går förbi börjar han steppa och lyfta frambenen. Något mer som har en sådan häst???
 
Övningen gick därför sådär, får göra om den nästa vecka kanske när han har sovit lite bättre. Lugn och fin igår, galen och övetaggad idag. Undra vilket humör han har i morgon?! Som julafton varje dag...
 
 
 
 
 
 
 Söt är du ialf :)
 
 
 
 
 
 


Postat av: Cathie | Equest Photography
2014-04-09 - 14:28:15

Moses kan absolut inte stå själv inne i stallet, han blir tokig och får panik, trots att han annars är ganska trygg i sig själv..

URL: http://cathie.se


Postat av: silverbjälke
2014-04-09 - 18:16:44

sålänge man är helt säker på att det inte är hans sätt att säga FAN VILL INTE IDAG IGEN TRÖTT I KROPPEN eller har ont någonstans så är det bara gilla läget. jag har också såna, tja iaf 2. men sålänge jag vet att allt är ok så är det bara inse faktum att vi är olika individer och vissa dagar lite känsligare, tillgivnare, otåligare, stressade etc än andra dagar. Jag tror inte på att träna eller uppfostra bort nåt som kommer ur personlighet. det är inte sjysst mot individen. gör min så när han är frisk, inte har ont och inte gått hårt flera dagar i sträck och det för övrigt är bra atmosfär så tolkar jag det som att han bara är ovanligt "pappig" och vill ha ALL min uppmärksamhet bara han annars flippar han ur och ber mig dra åt helv...

typ så.

:)

URL: http://finest.se/silverbj%C3%A4lke


Postat av: Mickan
2014-04-09 - 19:07:24

Stort tack för den vackra sången, tyckte allt du sjöng väldigt bra ;) Min dag var bra, förutom att jobba packade vi ner hela köket. Flyttlasset går om en vecka så det är skönt att det börjar närma sig.

STORT GRATTIS PÅ DIN DAG!! (dock bjuder jag inte på min sång då jag sjunger som en kratta ;) haha!

URL: http://hastenmac.horseworld.se


Postat av: sara
2014-04-09 - 19:41:41

Min står och gör piaff på stallgången och gnäggar så fort jag går. Och varje dag är en ny dag, ibland hel fantastisk att rida ibland hade man mycket hällre suttit hemma i soffan med en påse chips framför tvn.. :)))))))))))))))

Snällt sagt kan man väl säga att de är.. ytterst speciella! ;D

URL: http://ussing.se


Postat av: Kimmey ~ Kung varje dag
2014-04-09 - 20:27:29

Söt :)

URL: http://bimbolie.blogg.se


Postat av: Matilda - Hästar & Foto
2014-04-09 - 21:37:56

Dakota är sådan också. Ena dagen är hon hur lugn och fin som helst, nästa dag kunde jag lika gärna sitta med huvudet genom en taklampa ;) Så länge han inte verkar ha ont r det bara bita ihop och köra på. Som tur är är inte Dakota en så social häst av sig, så hon kan vara helt ensam i stall och hage utan att bry sig ;)

Grattis på din dag förresten! :)

URL: http://mtphotography.blogg.se


Postat av: Theresa Lomar
2014-04-10 - 14:37:43

Kan tyvärr inte se filmen, men kanske beror på att jag inte moderniserat mig och skaffat instagram :P

Han är väldigt söt i alla fall ;)

Svar: Nej den har hängt sig, ska fixa det:)
Ica

URL: http://unitedponies.blogg.se/


Postat av: Josefin Pageryd
2014-04-10 - 19:27:49

åh vilken söt pålle :) kram

URL: http://pageryd.se


Postat av: Christa
2014-04-12 - 11:20:48

Vår ponny är lugn i stallgången och det är så skönt 😊
Din Cassador är nog bara väldigt sällskapssjuk och gillar ditt sällskap ❤️
Söt är han verkligen!!
Kram, Tant C


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: