Five Star Magic Flytande


 
MAGIC
 
 
NAFs sortiment av lugnande tillskott och näringsämnen för häst, riktar in sig på orsakerna till stress, oavsett om de är hormonellt eller kostrelaterade. Detta kan hjälpa din häst att hålla ett jämnt temperament och gott uppförande under hela dygnet.
 
Magic är ett lugnande medel innehållande magnesium, som gört skillnad. Magic innehåller en unik kombination av örter och näringsämnen som är kända för att ge avslappning av muskelvävnad som öka koncentrationen.
 
Magics unika blandning av magnesium och örter för det möjligt för hästen att utföra allyt som begärs av den, på ett lugnt och fokuserat sätt. Detta via helt naturliga ingredienser.
 
 
Utfodringsanvisning
 
Utfodra Magic till oroliga, nervös eller stressade hästar. I övrigt där det förekommer låg magnesiumhalt relarterat till undermålig diet, frekvent resande eller vid näringsfattig jordmån.
 
 
 
Magic, flytande
 
Ingredienser: Vatten och Magnesiumklorid
 
Five Star Magic Flytande innehåller 1 liter som man börjar doserar 50 ml/dag, 3-10 dagar. Sedan går man ner till 25 ml/dag. Vill man kan man fortsätta med en flaska till, annars går man över till Five Star Magic Pulver.
 
 
Magic, pulverform 
 
Ingredienser: Magnesiumoxid, gräsmjöl, humle, johannesört, kalciumkarbonat, vit mineralolja, bryggerijäst, bockhornsklöver, oligofruktos (torkad), extrakt av saccharomyces cerevisiae (jästsvamp).
 
Burken finns att köpa i 750 g eller 1,5 kg. Här startar man också med en dosering i 7-10 dagar, 50 -75 g/dag (2-3 dosmått). Sedan blir det underhållsdosering, 25-50 g/dag (i-2 dosmått).
 
 
 
 
 
 
 
CASSADOR
 

Cassador har nu fått 50 ml flytande Magic i 3 dagar. Första dagen gav jag det direkt i maten och han rörde det absolut inte. Det luktar något fruktansvärt.. MEN jag testade på en gång att blanda upp det med enbart lite müsli dagen innan jag ska fodra det så det får stå och dra sig och även att doften ska försvinna. Då åt han det utan problem. Jag kommer att fodra 50 ml i 7 dagar och se hur han påverkas utav det, sedan kommer jag gå ner till 25 ml och när flaskan är slut kommer jag att skriva det på bloggen hur han har varit under den perioden. Jag kommer då att avgöra om han behöver en flaska till innan jag går över till pulvret. Spännande!! Tänk om detta funkar på honom, tänk vad magi det kan göra på fler hästar som är som Cassador. MAGI!!!
 
 
 
 
 
 


Postat av: Anonym
2014-04-13 - 23:33:32

När dras equipe vinnaren?

Svar: Skrev precis det på bloggen, 24.00 avslutas den då den fortfarande är flera stycken som vill vara med =)
Ica


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: