När man får svart på vitt!!


 
 

Tjingeling!!

Åkte hem tidigare än tidigare från jobbet, pallade inte med kylan och min förkylning. Kände mig febrig innan idag och jag sa till chefen, JAG TÄNKER INTE VARA SJUK NÄSTA VECKA =D Då har jag semester och jag ska prestera till 200% på Cassadors rygg. Så nu sitter jag i soffan medans Sis lagar Tacos och jag står sedan för efterätten. En Dennis Håkansson på jobbet har fixat massa filmer till oss så jag ska nog klara av att krya på mig ;)
 
 
Jag bad även att Cajsa Ekström, som jobbar på Hippson och har häst i samma stall som mig att hon kunde "trimma" igenom Cassador på hacket ikväll då hon har ridit och tävlat på det väldigt mycket. Cassador behövde verkligen en ordentlig genomkörare och mitt imunförsvar är ju väldigt lågt nu så ville lämna över det till någon riktigt duktig ryttare och Cajsa har ridit honom en gång tidigare för mer än 6 månader sedan. Jag fick verkligen mitt jobb på svart och vitt och jag tänker nu dela med mig utav det.
 
 
"Nu är din svarte springare motionerad och han var väldigt fin! Tyckte han kändes riktigt bra på hack, blir ju inte så mkt "fin-trim" utan mer "hack-trim". Han hade ett väldigt bra o jämnt stöd, flyttade enkelt för skänkeln och kom fint på bakbenen i galoppen utan stress så han var riktigt fin! Man får bara vara noga med att själv inte bli stark i handen för då blir han "tung" på en gång. Men han hade en riktigt fin och rund galopp, korta och länga utan hopp och skutt så han hade nog en bra dag idag. Stor guldstjärna till honom!

Sen har du gjort ett jätte jobb med honom sen sist jag red honom. Mkt finare nu! Och känns att han börjar bli väldigt stark i kroppen. Han skummat bra från munnen när han går på hack så han verkar trivas med det sen får du nog ha bett när du ska fin-trimma.

Men mkt bra jobbat Erica!"

 


Den satt riktigt fint och kände att jag va värd det efter allt slit man lägger ner, även skit bakom ryggen. Tack Cajsa för att du ville "trimtrimma" min prins och tack för den fina feedbacken. Nu ska jag fortsätta på mitt jobb med honom och göra han stark men lugn, han har så mycket kvar att ge och han är bara en bebis, 6 år.....

 


Hård träning lönar sig.... <3 Och jag tänker FASIKEN inte ge upp!!! =)

 

 

 

 
 


Postat av: kaffehörnan
2013-09-25 - 22:21:54

skönt hon ställde upp

URL: http://www.kaffehornan.se


Postat av: kaffehörnan
2013-09-25 - 22:22:55

Nej jag ska ej tänka tanken att ej logga in :)

URL: http://www.kaffehornan.se


Postat av: Sara Ekman
2013-09-25 - 22:44:50

Underbart! :D

URL: http://aamaziing.blogg.se/


Postat av: johanna
2013-09-25 - 22:51:28

åh vad kul att få så bra feedback!! :)

URL: http://tigermysig.blogg.se


Postat av: Lina
2013-09-25 - 23:25:07

Nä det är väl klart att du inte ska ge upp, har du någonsin tänkt tanken knäppis ;)
Med så fina hästar och den tungkyssen av "Casse" kan man ju inte ens tänka så, eller hur... :D

Berätta mer om vad som händer nästa vecka, fler tävlingar förstås? Tränar ni dressyr något då eller ska han omskolas till känguru hehe

Ska bli kul att höra mer om ditt blivande samarbete, trevligt med en sponsor, man blir ju lite avis men ni är ju duktiga vad jag förstått så det är ni värda :)
Lycka till med allt nu! Kul med alla uppdateringar på bloggen fortsätt med det, det är trevligt men jag vill se fler filmer :)

Postat av: mamsen
2013-09-26 - 12:14:01

Skönt att få lite positiv feedback, det är du värd, gumman.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: