Inte så pjåkigt Ica...


 
 
 
Jag ska verkligen ta åt mig själv efter att tittat på rundorna. Visst finns det massvis som jag ska träna på men ofta så säger jag och alla andra att jaja, det var en ok runda men gjorde fel här och där. Men i 120 gjorde jag en riktigt fin runda med en helt galen och superglad häst. Jag tog tag i han innan 1:an för att han inte ska sticka iväg och bli flack, det gjorde så att han hoppade 1:an runt och fint på, likaså på 2:an och väldigt fint på 6:an med tanke på hur han taggade innan hindret. Kombinationen kunde blivit lite bättre men hade jag släppt iväg han på 6 språng som hade det blivit väldigt flackt. Det som vi tränar på är att gör avstampet närmre för att han ska spara på energi, bli rund i språnget och lära sig slicka hindret, vilket han har väldigt svårt för och gillar inte alls det. Men han lär sig för varje gång och jag tycker absolut att språngkurvan blir bättre, han lyssnar otroligt fint på mig även om han är het och stark. Han är ju trots allt bara 6 år och har hela framtiden framför sig... <3 Det är helt undebart att få höra när någon kommer fram till en och säger, "Det märks vekligen att han gillar sin ryttare, för han är en så glad häst och som gör allt för att bli felfri"
 
 
 
 
 
Ryttaren har bara tävlat i 2 år regelbundet. Någon enstaka tävling på ponny men bara på hemmaklubb och någon enstaka på storhäst. Tycker inte det ser så pjåkigt ut :) Varför ska jag som börjar på äldre dagar inte ha samma chans som alla andra?? Jag är verkligen värd en så fin häst som Cassador, tråkigt nog är det många som ser svart, tycker synd om dem =)
 
 
 
 
 
 


Postat av: Sara Ekman
2013-09-02 - 12:59:20

Jättefin den rundan också! :D Syns verkligen hur kul han tycker det är! :) Vad kul, Amanda är ju så himla duktig :D Hoppas ni hittar någon lösning :) Har hon tjurat ihop innan eller var det bara nu? Tänkte om hon kanske var brunstig? :) Kram

URL: http://aamaziing.blogg.se/


Postat av: Sara Ekman
2013-09-02 - 13:14:57

Vad tråkigt när det blir så! :( Hoppas det bara är en liten trotsfas som går över fort! :) Kram

URL: http://aamaziing.blogg.se/


Postat av: ThereseL
2013-09-02 - 21:38:49

Wow!! Hade aldrig gissat att du bara tävlat i två år, då kanske det finns hopp för mig ändå! Haha;)

Superfint, och vilken känsla du måste ha!
Grattis till kvalet!

URL: http://thereselindh.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: