Strålande Torsdag :)


 
 
Solen skiner, hästarna skiner, jag skiner och livet är helt enkelt strålande!! Va i stallet efter 07.00 idag, fodrade, fixade och va färdig med allt efter 08.30. Då red jag Cassador i ridhuset, jag tänkte att han ska få samma chans igen men så fort han uppför sig så slutar jag. Så jag tänkte mig ett pass på 15 minuter och det höll han. Jag ville bara gå in och friska upp minnet från igår och att jag aldrig, aldrig ger mig. Han va lite spänd i just det där hörnet men det roliga va att han hade bytt varv idag. Verkligen hopplöst fall, men han uppförde sig, lite spänd och drog upp huvudet men inga megadumheter. Så jag får nog helt enkelt leva med dessa dagar, men jag tänkte inte behandla han annorlunda för det :) Han va lugn och glad efteråt, gav han massa klappar och pussar <3
 
Sen kom Nicole och vi drog ner till stranden med två 5 åringar. Min gråa lilla galning va väldigt pigg och väldigt stoig, inte alls arg utan mer att hon vill tycka och tänka och aggera själv. Men vi tog det lugnt på stranden, blåste väldigt mycket och det var stora vågor och vattnet hade stigit. Vi travade först hela vägen bort, hoppade lite stockar och båda tyckte det va läskigt, ja för Corvskruttan har ju aaaaaaldrig varit här innan och aaaaaaldrig hoppat dessa stockar. Stackarn :) Innan minusgraderna kryper in i Halmstad ska jag be syrran komma till stranden och fota med sin nya kamera. Blir säkert jätteläckra bilder. Men min mobil är inte så dålig heller ;)  
 
 
 
 
 


Postat av: Matilda - Hästar & Foto
2013-10-24 - 16:24:48

Gud vad härligt att kunna rida till stranden! Vill också kunna göra det!

URL: http://mtphotography.blogg.se


Postat av: johanna
2013-10-24 - 19:51:27

åh vad härligt det ser ut!

URL: http://tigermysig.blogg.se


Postat av: Johanna
2013-10-24 - 20:05:30

Sv; Kul att du tyckte om inlägget! :) Ja, det är skrämmande att tänka på det, men antagligen tar det en hel del år ännu innan de har lyckats klura ut hur de ska göra. ;)

Åh, vilka härliga bilder! Har ni nära till stranden? :)
Och kul om det varit en bra torsdag, det har jag också haft! :D

URL: http://horsesinmind.blogg.se


Postat av: Sara Fryk
2013-10-27 - 16:53:29

Följer strömmen, men det ser SÅ härligt ut att rida på stranden!! :)

URL: http://sarafryk.horseworld.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: