NI GER MIG SÅ MYCKET!!! <3


 
 
Älskar mina hästar <3
 
 
 
 
 
Jag tänkte nu ger er alla läsare en insyn i vad jag har fått för sms, mail och kommentarer i ett enda inlägg. När ni läst detta inlägg så förstår ni nog varför jag ÄLSKAR er <3
Utan er hade jag nog lagt ner för längesedan. Det är ju en tuff värld det här med bloggning och när jag började i februari visste jag inte hur mycket jag kunde ge er. Men med tiden så öppnade jag mig mer och nu tror jag allt att jag har hittat min nisch. Jag är jag, jag är ärlig, ödmjuk, vill inte vara skrytsam på något vis, bjuder på mig själv alla dagar, toppar som dalar även om vissa dagar är svåra att skriva om när jag helst bara vill krypa in i ett hörn och stänga ute allt. Då tar jag mig i kragen och skriver om det istället, ibland få ord och ibland lite mer. Varje gång jag haft en dålig period så har ni funnits där, med alla era peppande ord <3 Ni får mig att må så bra och jag som känt mig så ensam....vet nu att jag aldrig någonsin varit det <3 Jag har bara samlat några få utav alla kommentarer ni har gett mig
 
 
 
 
*    *     *    *     *     *
 
 

Hej Erica!! ;-) Hoppas allt är bra med dig?

Jag ville egentligen bara säga det att du är verkligen så sjukt duktig, på allt du gör. Vet du varför jag tror du är det? För att du tar med dig både hjärtat och själen i det du gör. Det märks så tydligt och speciellt när du skriver, pratar och visar om dina hästar. Du har verkligen talang och känsla för det du gör! Kom ihåg det även de dagar som du inte känner dig på topp. Tänkte på dina reflektioner ang. flyinge trippen på bloggen. Det är helt okej att bli besviken, ledsen och känna att allt bara suger. Men även då är vi samma person som säger "fan-nu kör vi" och ser utmaningarna som det roligaste som finns och skrattar vidare. I det stora hela så handlar det om rutin, det handlar om den mentala biten. Men hur det än går med allt du gör, så länge du vet att du gjorde det du kunde just då, med själ och hjärta så behöver du inte brytas ner. För i slutet av dagen, så vet du det också. Eller hur ;-)

Du har två fina hästar och den bruna vill säkert ut på dressyrbanorna ;-) och du är en duktig ryttare så kör på! KBK= Kör bara kör!

Kram

Timmie Melanoz, som driver bloggen dressyrkillen

 

 

*    *    *    *    *    *

 

Hej Erica!

Det var längesen! Kände att jag ville skriva till dig när jag läste på din blogg att det inte gått så bra idag på tävlingen idag. Har kikat lite på din blogg senaste månaden och ville bara ge en liten push framåt:-). Tycker det var starkt av dig att åka iväg på tävling ensam. Framförallt när det gäller de höga klasserna. Jag vet hur det är. Man känner sig lite ensam ibland... Jag åker ofta ensam jag med å det är mycket att hålla reda på. alltid skönt att vara någon mer. Men jag tror ändå man blir stark av att härdas lite. Du har två fina hästar å det ska du bära med dig! Träna å utbilda både dig å dem så kommer ni gå längre! Alla har dippar å toppar! Du är inte ensam i detLeende ansikte med öppen mun. Den enda skillnaden är att de flesta bara delar med sig av det positiva. Du ger alla sidor.

Kämpa vidare!

Kram Anna

 

*    *    *    *    *    *


jag är ju relativt ny här, men tycker det är så spännande att följa dig och dina två fina hästar! :) att se er utvecklas och att du verkligen delar med dig av såväl toppar som dalar. Det sägs ju att det är tack vare motgångarna man utvecklas och jag tror ni kan bli farliga ekipage på tävlingsbanorna inom kort!

dessutom är jag lite småkär i både cassador och Corvette, så snygga och de verkar vara såna personligheter!

Stor kram och fortsatt lycka till!! :)

Johanna, bloggar på sidan tigermysig

 

*    *    *    *    *    *

 


Alla har vi både med- och motgångar. Synd att det blev just denna helgen, men ladda om och kom tillbaka starkare än förut! Ni är superbra, och du tog dig och Cassador dit, det är SUPERBRA!! Kram min fina vän! <3

Sara Ekman, en underbar vän som jag lärde känna här på bloggen och även träffat i vekligheten. Hon bloggar på aamaziing

 


*    *    *    *    *    *

 

Jag måste även hylla en bloggare som heter Matilda Berthelius, hon har en stor blogg som heter showjumper. Hon följer min blogg, skriver massa peppande ord och om jag har en fråga om något svarar hon gärna på det och hjälper mig. En fantastisk och ärlig människa som jag hoppas kunna besöka i vinter med hästarna på lite träningsläger och lära henne dricka TE ;-). Matilda är en duktig ryttare och en proffsig bloggare med en stor sponsor, Skara Hästsport.

 


*    *    *    *    *    *

 

Ni är verkligen ett bra team du och cassador! kommer gå super i flyinge! glöm inte att du gör det för att det är vad du älskar och framförallt ha roligt! Lycka till finaste Erica <3

 

Från en vän i stallet, Nicole <3


*    *    *    *    *    *


Jag får även peppande ord från min underbara sponsor och här ska jag dela med mig utav en pytteliten del av de fösta mail jag fick av PerlStoft.


Jag har under en tid följt din blogg och tycker att du verkar vara en glad och trevlig tjej som helt klart älskar sina hästar och det är en sådan förebild vi på PerlStoft vill förknippas med. Du har talang, rider bra och siktar högt samt har fantastiskt vackra hästar, mao du står för kvalité precis som PerlStoft.

 

 

 

 

*    *    *    *    *    *

 

Bit ihop! Bara till att ladda om och göra det bättre till nästa gång, hejar på er! :)
Bamsekram <3


Åh Erica love you! Du har nog börjat likna en förebild i mina ögon, du är så himla snäll och rar<3
Hoppas du fixar flyinge med cassador vad ni förtjänar, no 1!

Kramisar till dig fina du!

 

 Denna bild och fina text la Michelle upp på sin Instagram, hur rörd och glad blir man inte. Lilla jag, förebild?! <3

 

 

Michelle heter denna goa tjej och bloggar på michellehall


*    *    *    *    *    *

 

 


Det finns en tjej som heter Lina som jag aldrig har träffat. Jag vet inte hur hon ser ut eller vem hon är då hon inte har en egen blogg. Denna underbara människa skriver så mycket peppande ord till mig att jag skulle behöva en hel veckas inlägg om jag skulle få plats med allt <3 Denna underbara människa peppar mig i alla lägen. Hon är även duktig på att hålla reda på om jag glömt något, ex att jag inte får glömma att lägga upp filmklipp och hon ger mig även 1000 tips. En tuff brud som jag en dag bara måste få träffa i verkligheten, Tusen tack underbar Lina för att du hittade mig och alla dina peppande texter!! <3 Jag hade dock svårt att välja bara en text så jag klippte in några stycken <3

 


Kul att det värmde :)
Vet du, jag hittade den här sidan av en slump, jag gillar egentligen inte bloggar för dom är ofta så mycket jag jag jag, se mig SUCK!
Men jag blir alltid glad när jag klickar in på din sida, du känns äkta :) Så enkelt är det. Fortsätt vara du i med och motgång.
Konstigt att man kan tycka bra om någon man inte känner el har pratat med.


Tänk hur många som inte lyckats kvala till Flyinge, du är ju där i alla fall och kämpar. Man kan ju inte få rutin genom att sitta på läktaren och du är ju med i spelet, var stolt över dig själv och fina Cassador :)
En vänlig fråga, du skriver att han ofta blir så stark, kan det vara så att du behöver styrketräna för att orka bromsa honom?
Dom flesta ryttare i toppen tränar väl annat också, inte bara rider. Men det kanske du gör, bara en fundering :) Att jag tycker att du är en god ryttare vet du redan men kan det vara så att du behöver bli starkare?
Ett bra program för hemmaträning är P90X, jag tycker att den är super, mycket varierande och tufft till skillnad från dom flesta andra tränings dvd
Ladda batterierna nu, andas, grubbla inte, fokusera på morgondagen och tänk "Fan vad bra jag är" för det är du :)
STYRKEKRAM!!! Pussa Cassador från mig också.


Där ser du, ni är ju bra :)
Lova att du lägger upp filmer på dina starter så fort du hinner. Dina fans kräver det :D


Lycka till!!!
Håller tummar och tår och här kommer en lyckospark.................. Kände du vad hård den var ;)
Håller stenhårt på dig o Cassador :D


Det fanns ingenting i din ritt som jag störde mig på (mest frustrerad över människan som skymde kameran)
Visst ser man att han blev lite flack på ett par ställen men en stor eloge till dig, vilket gott föredöme du är :)
Det är precis så man ska tackla ett problem (stoppet), en klapp på halsen, det var ju trots allt inte hästens fel. Det blev ett missförstånd men so what, han har ju ett hjärta av guld lilla Cassador.
Och även om hästen stannar eller river trots att allt stämmer så är det ju ett tecken på att något inte stämmer för hästen. Det kan ju vara allt ifrån tecken på smärta eller att hästen gjort en felbedömning, är trött osv osv
Det är ju inte så att våra älskade hästar vaknar på morgonen och tänker "undrar hur jag ska jävlas idag"
Tråkigt att höra att en del bestraffar sina hästar pga såna saker.
Hur sjutton ska hästen förstå att den blir sporrad eller slagen pga att den petade ner en bom...

 

-----------------------------------------------------------------------<3----------------


Fortsätt vara den du är så kommer du att nå toppen, det syns på dina hästar att dom gillar dig och dom gör verkligen sitt bästa, ser så glada ut.
Sporten behöver fler som du Erica, som uppskattar sina hästar och förmedlar glädje. Som hellre ger en klapp på halsen än en smäll på baken.
Yngre ryttare som ser upp till dig kommer att ta efter och göra som du gör, ger sin häst en klapp och inte ett rapp :D
Love it!!!


-----------<3---------------------------------------------------------------------------

 

 

 

Önskar att alla bloggare någon gång få uppleva peppande läsare och underbara människor som jag har stött på med min blogg. Det finns på tok för mycket negativa människor här på nätet som trycker ner oss bloggare. Tillsammans är vi starka!! Varför kasta skit på varandra när vi kan sprida kärlek här på nätet <3 Det ska i alla fall jag fortsätta att göra, tänk er, kanske en dag. Erica Johansson, känd som bloggaren Icusen. Hon slog igenom med en ren och ärlig blogg gjord på kärlek och inte en enda gång provocerade hon fram sina läsare. Jag älskar att drömma....... <3

 

 

 
 
 

T A C K   F Ö R   A T T   N I   F Ö L J E R   M I G  <3  ! ! !

 

 

 

 

 

 

 



Postat av: Karin
2013-10-07 - 17:57:43

Tack du med!:D

URL: http://isisowner.weride.se


Postat av: Sara Ekman
2013-10-07 - 18:10:59

<3 <3 <3

URL: http://aamaziing.blogg.se/


Postat av: Friskey
2013-10-07 - 18:37:09

Vilka underbara kommentarer du har fått! :D

URL: http://friskey.horseworld.se


Postat av: Sanna
2013-10-07 - 20:23:59

Dom gör ju det dom små djuren :)

URL: http://stallsackum.blogg.se


Postat av: Anonym
2013-10-07 - 20:24:11

gud vad kul med så fina kommentarer!

sv: haha, jo jag tycker det också. verkar vara känt för kalla vättern! ;) badar aldrig där själv så kan inte riktigt bilda nån uppfattning om det där ^^

Postat av: molly - jmphoto ♛
2013-10-07 - 20:24:27

gud vad kul med så fina kommentarer!

sv: haha, jo jag tycker det också. verkar vara känt för kalla vättern! ;) badar aldrig där själv så kan inte riktigt bilda nån uppfattning om det där ^^

URL: http://jmphoto.webblogg.se


Postat av: PerlStoft
2013-10-07 - 21:07:33

I både medgång och motgång, du har vårt fulla förtroende.

Din slogan borde kanske vara "Hellre en klapp än ett rapp" för att citera Lina.

URL: http://perlstoft.se


Postat av: Nora Bååth
2013-10-07 - 21:15:59

Ni är så sjukt fina tillsammans :)

URL: http://norabaath.horseworld.se


Postat av: Michelle
2013-10-07 - 21:37:38

Ah finns inga ord, du är helt enkelt bara för bäst och förtjänar det för all din ödmjukhet och inte minst allt jobb! <3

URL: http://michellehall.blogg.se


Postat av: Carolin
2013-10-07 - 21:44:43

Åh vad härliga kommentarer du får!
Som någon skrev så är det okej att vara lite arg, ledsen och besviken efter en helg som denna, men var stolt att Du tog Cassador dit, många hade satt upp en mer rutinerad ryttare redan för kvalen men du gjorde allt själv med bara bra markstöd.
Jag minns hur skeptisk jag var när du köpte honom men det har ju visat sig vara ett riktigt bra klipp!

Saknar er Halmstadbor här uppe! Bara att kunna åka och titta på tävlingar med folk man känner liksom. Så säg till om du ska tävla i Göteborgsområdet någon gång så kommer jag och hejjar!
Kram!

URL: http://carrolite.blogg.se


Postat av: Lina
2013-10-07 - 21:45:29

Åååh PerlStoft, vad fint och det skulle verkligen passa Erica tycker jag :)
Vad säger du Erica, en sån slogan skulle verkligen passa dig, det är ju vad du står för :)

Tack för allt fint du skrivit om mig, blev jätteglad och glad över att du uppskattar att jag kommenterar på din blogg.

Vad kul att få se alla uppskattande kommentarer du får, såna ord betyder mer än alla pengar i världen.
Vem vet vad som händer i framtiden, kanske blir du både en toppryttare och toppbloggare och det vore väl underbart om det blev så pga din positivitet och ödmjukhet både inför hästarna och dina medmänniskor.
Att lyckas pga hårt arbete och att aldrig vika från sina ideal. Djurens välmående före rosetterna och
"Hellre en klapp än ett rapp"

Tror du har en ljus framtid men glöm aldrig bort var du kommer ifrån när du når toppen, håll inte näsan för högt, ingen gillar att se snorbusar och det är nog inte skönt med regnvatten i näsan heller ;)
Men det blir nog inga problem för dig fröken Ödmjuk :)
Kram!

Postat av: Matilda - Hästar & Foto
2013-10-07 - 22:44:13

Gud vilka underbara läsare du har som ger så härliga kommentarer! Det är de som får än att fortsätta om man är nere i en svacka. Det spelar ingen roll om det rör bloggen, hästarna eller något annat i livet, men behöver alltid de där peppande kommentarerna från folk! :)

URL: http://mtphotography.blogg.se


Postat av: Therese lindh
2013-10-08 - 10:20:17

Och nu såg jag att du kommenterat hos mig:)
Vi har haft en liten down-period. Sömtryck före tävling och sedan tappsko före nästa tävling.. Och nu är jag sjuk.. Så min ridning har mest varit ut i naturen och myst!
Men vi finns, och vi har det bra, mycket med barnen och jobb med nu- thats all:)
Men jag har som sagt haft ögonen på dig ändå, och nu när jag sett dina filmer så fick jag återigen den där lusten att träna!

Skall du tävla på forf nu i oktober? Och sedan har det någon tävling på susedalen i november om jag inte minns fel. Kanske bara lokal dock. Jag ska försöka åka på båda, bara för att få ett avslut på året:)

Postat av: Anna
2013-10-08 - 17:20:04

tack för kommentaren på min blogg! Älskar din design! kram

URL: http://amp.blogg.se


Postat av: Julia
2013-10-08 - 19:25:27

Inte konstigt att du får så många fina kommentarer, du är ju en sån fin människa!

URL: http://ohjuliet.blogg.se


Postat av: johanna
2013-10-10 - 21:25:23

Vilka härliga bilder :)

URL: http://nannna.se/


Postat av: Nilla
2013-10-10 - 21:29:34

Jag gillar dina fina ord dom är väldigt vackra tycker jag och nog många mer som läser din blogg <3

Svar: Tack finaste Nilla <3 Underbart av dig att säga det. Har du en blogg för jag har försökt att ta mig in men lyckas inte?? =) <3 <3
Ica

URL: http://wwwnillacool.com


Postat av: Thea
2013-10-10 - 21:38:40

Vilka härliga bilder och vilken härlig blogg du har!

URL: http://theasspace.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: