Ingen blogglust


<div> </div>
<div>Min blogg handlar om min vardag, allt som händer och som jag gör, där det är till 90% hästar. Idag åkte jag till stallet för att hinna med minst en häst, jag kom dit och hann enbart med hagarna som tjejerna glömt mocka och hemska boxar. Så jag fick damp och grävde ur 1 box och nästan hela från den andra. Jag är verkligen pedantisk när det gäller mina hästar och hur de lever. Jag skulle aldrig någonsin kunna snabbmocka, jovisst om det gällde någons liv. Men mina hästar, speciellt Cassador är ena riktiga pissdjur och nu när det regnar på det så blir inte boxarna torrare, även den fuktiga luften är trist. Så fort det är varmt, torr luft och minusgrader ute så håller sig boxarna sig mycket bättre. Så för mig hade det underlättat om de som hjälper mig tänker lite i samma banor. Småtjejerna är inte gamla men heller inte för små ;) och nästa vecka har de lov och då ska jag bannemej skola in dem på Icas skola. De ska få rida för mig och de ska även få gå vid sidan om mig i stallet. Detta måste bara funka annars kommer jag att flytta till min egna gård, bara jag och hästarna. För jag lider av "sjukdomen" att schabraket får inte vara vikt när man hänger in sadeln, tränsen måste vara putsade (jag kan glömma tvätta betten då vi har så långt till att skölja av dem), det måste vara snyggt i boxarna, varenda plutt måste vara borta men inte gräva upp bädden, utanför boxen ska det vara snyggt och prydligt och i sakboxen m m. Inte lätt, men jag veeet att jag inte är ensam och det finns mycket värre fall, speciellt de som tävlar mycket, de vill ha ordning och reda. Tänk om jag skulle skicka iväg dem till Tyra, tror de hade tyckt jag va småpotatis när de kommer hem sedan, för Tyra gillar verkligen ordning och reda!! :)
När vi har de största tävlingarna måste vi även flytta på våra saker och det gör att det blir en himla röra. Som sagt, saknar att ha något eget...</div>
 
 
Är ni också noga i stallet??
 
 
 
 
Undra om ni vill veta hur min dag ser ut i morgon?! Klockan ringer 05:00 och sedan är det fullt ös tills jag går och lägger mig på kvällen :) <3 Vet ni vad jag ska önska mig av Tomten i år??? Jag ska önska mig en utav hans söta och flitiga Nissar, jag hade verkligen behövt en!!
 
 
 


Postat av: Stockholmsjenna.se - En del utav HorseSpot
2013-10-22 - 11:31:11

Åh jag är likadan. Jobbat i tävlingsstall där vi DAGLIGEN skrubbade bort hästskit och andra smutsfläckar från boxväggarna, dammade av boxgaller och soppade stallgången så inte en spånbit fick synas. Varje dag skulle både stall, anläggning, utrustning och hästar vara i det skick som om Kungen skulle komma på besök.

Folk tycker jag är knäpp i huvudet när jag går och försöker hålla det rent i ett stall som drivs kollektivt på helgerna och där vi dessutom har torv..

URL: http://stockholmsjenna.se


Postat av: Matilda
2013-10-22 - 14:35:22

Det är lika självklart för mig att ha stallet ska vara rent och skötas precis likadant som mitt hus. Hu för slarviga människor.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: