Cassador va inte trött idag...


 
 
 
Jag satte upp en liten övning till Cassador idag, Amanda tyckte jag kunde hoppa lite hemma då det gick sådär igår. Cassador va inte helt sig själv, jag va inte i form och hacket var för skarpt. Så idag plockade jag fram det ni ser på bilden och tejpade kedjan på hacket. 2 sockerbitshinder på en 8-volt och ett helt vanligt räcke på långsidan, men jag red fram honom först då jag vet att han tyvärr blir överladdad och söker varje hinder när man rider fram ^^.
Jag skrittade först ut i skogen en runda, sedan jobbade jag honom länge i traven och försökte få han lugn, han va ganska laddad. Travade innanför spåret och la lite småvolter och flyttade för skänkeln. Han blev riktigt mjuk och fin och kändes väldigt arbetsvillig. Galoppen sedan jobbade jag han länge med då jag ville att den skulle sitta perfekt i båda varven. Han drar alltid iväg lite extra i vänster varv men det kändes som han verkligen försökte idag och jag var mycket nöjd i slutet. När jag var klar där plockade jag fram allt och så fort jag hoppade upp blev han laddad. Jag började med att trava och försökte travhoppa ett litet kryss på 20cm men han kan verkligen inte det. Måste be Amanda om hjälp nästa gång HUR jag ska träna han lugn med något så enkelt som att travhoppa. Sedan kom jag på 8-volten och ja, behöver jag säga att han va laddad?! haha, att man kan tycka det är sååå fruktansvärt roligt med små hinder på 50cm, ja han är ju både rolig och jobbig i dessa lägen. Han tröttnade (slappnade av) aldrig riktigt men va ändå väldigt fin hela tiden och riktigt fin i slutet. Sist höjde jag upp räcket som ni ser på bilden och sa till mig själv att om jag kommer 1 gång i varje varv och jag lägger han perfekt och han hoppar fint så är jag nöjd där. Jag kom först i höger varv och han va så taggad och jag mjuknade och la han superfint och WOW vad han hoppade skitbra verkligen!! Likaså i andra varvet kom jag och det blev likadant där, shit om vi kan ha denna känslan i Flyinge och dessa språng. Han hade precis sådana spång de ska ha, ett bra avstamp, mjuk i kroppen och rund, han satte en 10 poängare idag. Det behövde både han och jag men mest jag.... =D Nu jäkla är jag taggad till Flyinge, i morgon bär det av!!!!
 
 
 
 
 
 
 
 
Här kommer lite bilder på Cassadors pannband som jag provade på honom idag, detta är så snyggt och så honom. Det matchade till och med perfekt till hans mössa =)
 
 
 
 
 
 
Vill ni kika på fler pannband till er häst kan ni gå in på PerlStoft och kika =)
 
 
 
 


Postat av: emma
2013-10-02 - 07:01:41

åå så fint pannband, ska kika in där dirrekt

URL: http://islycka.blogg.se


Postat av: Vanessa
2013-10-02 - 12:38:47

Sjukt snyggt pannband!!

URL: http://russetville.webblogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: