Riktigt bra dag =)


 
 
 
 
Idag var jag i stallet efter 6 i morse och grävde ut boxarna och in med nytt och fräscht. Släppte ut alla tokstollar innan jag och Ella hoppade upp i sadeln. Jag byggde fram 3 småhinder och jag har idag... haha. Hoppat i en dressyrsadel =D =D. Då jag ville rida igenom honom ordentligt idag innan Helena ska komma i morgon och känna igenom hela hans kropp. Tyckte det va en utmäkt idé att göra han mjuk och fin i kroppen så gott jag kan. Sedan ville jag att Corvette skulle hoppa några skutt och även Cassador. Det va megasmå hinder och egentligen så ska man strunta i dem. Det är galoppen, en lite kortare galopp och vägarna man ska tänka på. Skitbra träning!! Denna övning kommer jag göra igen om några dagar igen. Corvette va lite stark och Cassador va lite vinglig men båda var verkligen superduktiga och det va första gången som jag valde nu att inte ha gramanen på Cassador. Nästa gång jag hoppar ska jag rida på Graman igen och nästa gång tar jag av den. På så sätt så kanske vi tillslut kan rida utan den. Ni skulle sett han idag, rund och fin mellan alla hinderna, jobbade riktigt fint på bakbenen och lyssnade på mig (vilket han oftast gör). Men just den här känslan att man ha kontroll och kan bestämma över vad, när och hur han ska gå tillväga innan ett hinder. Det är det svåra med Cassador och det gäller innan och efter ett 20 cm hinder. Om man höjer upp till 1.40 då lägger han 200% fokus och vet att han inte kan lägga en enda sekund eller del på fel ställe. Nu tränar jag aldrig på ett hinder över 1 meter. Grunden ska sitta innan jag höjer upp =) och han är så mycket finare nu än bara för någon månad sedan. Längtar SÅÅÅÅ HÄÅÄÄÄÄÄR MYYYCKET till 2014 och vårat tävlingsår. Fy fasiken va vi kommer vara fit for fight. Så många som tvivlat, så många som vill, tycker och tänker. Jag är inte sådan att jag MÅSTE bevisa något, MEN NU, nu vill jag faktiskt det!!!
 
 
 
Ni får ursäkta mina vackra ritningar ;)

Men ni kan bygga 3 hinder såhär, sockerbitshinder och små räcken eller kryss.
 
Vi hoppade den första banan som ni ser på bilden nedan. Sedan kan ni komma hur ni vill men inte för många åt gången. Det är tänk att det ska vara lite kortare galopp och att de ska jobba riktigt med sina bakben. Rid alla vägar noga och absolut inget halvdant, då får man "Gör om, gör rätt" =)
 
 
 
 
 
 
 


Postat av: Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥
2013-11-15 - 16:12:36

Vad roligt! :D

URL: http://neapocalypse.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: