OH HAPPY DAY!!!


 
 
Ja idag har jag bannemig fyllt på med massa lycklig energi, det är sant Lina, mina hästar är fantastiska!!!! =D
 
 
Jag har inte tävlat på mer än 2 månader och inte hästarna heller, vi alla 3 är ringrostiga men gjorde vårt bästa. Både jag och hästarna blev sååå glada att få komma ut igen. Corvette hoppade 80 och 90 cm och Cassador 100 och 110 cm. Lexi fotade första rundan och filmade andra, jag själv tyckte att Corvette gick finast sista rundan, trots lite missförstånd men första rundan var det för mycket brumbrum i motorn ;-) Cassador va grymt fin i båda men plus i kanten på sista. Han blev verkligen världens lyckligaste häst när han fick hoppa =) Jag va den sista personen som hoppade så jag travade av honom i ridhuset och han tog riktigt tag i marken och luftade sina travsteg innan han slappnade av. Det har jag aldrig kännt så Helenas behandling har verkligen gjort underverk!!!! En tjej sa till mig där inne, "Ååh han kan du ju skola om till dressyrhäst" Haha, jag skrattade och sa att han redan var det men älskar att hoppa. hehe =) Han gillar verkligen att glänsa och även om de hade ställt en stor fet julgran mitt i ridhuset brydde de sig inte om den ett dugg. Corvette tittade bara till lite extra på ett glitterhinder som va hinder nr 7, det va innan vi började hoppa och inte hade hon tänkt stanna på det, duktig tjej =D
 
 
 
 
JAG ÄR SÅÅÅÅ HÄÄÄÄR MEGAGLAD IDAG!!!!!!!! =D =D
 
 
 
CASSADOR

Cassador tyckte jag gjorde en grym sistarunda som jag skrev, men bäst kom vi på 1:an och sista, 8:an =) Men tyckte han skötte sig riktigt riktigt duktigt och studsade inte så mycket som han gjort innan.
 
 
 
 
 
 
CORVETTE
Lite suddigt i början men det kan bli så ibland ;) Sedan kom vi bra på 1:an 2:an, (som inte syns) och 7:an och 8:an. Mellan blev det lite pannkaka men jag är så nöjd ändå. Jag vet vad vi båda måste träna på till nästa tävlingsår och jag tror det kommer gå lysande.
 
 
 
 
 
 
 
Jag är såååååååå hääääär stolt över mina hästar idag. Jag skulle haft någon som filmade hästarna när jag lastade dem innan idag, ska försöka göra det nästa gång. Fick underbar hjälp av Lexi och Anna idag men de hade fullt upp innan så de kunde inte komma fören vi skulle åka. Så jag lastade hästarna själv, de har inte åkt transport på 2 månader och unghästar är ju unghästar. Jag älskar rutiner och jag vet att hästar gör det med, så jag börjar alltid att lasta Corvette. Jag gick ut med henne medans Cassador va helt lugnt och förväntasfull i stallgången. Corvette gick rakt på och dummade sig inte alls. Hon gnäggade lite efter Cassador medans jag hämtade honom men hon började inte hoppa som hon ibland kan göra. När jag kom ut med Cassador så fick jag hejda honom då han rent av bokstavligt skulle rusa upp på släpet, slängde runt grimskaftet och släppte han sedan i FULL FART. Hahaha, tänk om alla hästar kunde bli så glada utav att åka transport =D =D
På vägen dit var det lugnt i transporten och även väl framme, till och med på vägen hem så var det superlugnt. ÅÅÅH så skönt för en att köra när hästarna är till mods <3
 
 
 
När lexi lägger upp bilderna sen så lovar jag få in dem här =D
 
 
 
 
 


Postat av: Lina
2013-12-01 - 10:26:19

Vad kul att du är glad igen :D
Hästarna är jättefina och alltid så glada, så himla roligt att se.
Kan du inte filma när du löshoppar dom någon gång, vore kul att se hur dom tar sig an hindren själva.
Framför allt Cassador ser helt galen ut på hinder, är han så när du löshoppar också. Tänker han till eller rusar han bara?
Kram <3

Svar: Jag har löshoppat dem, Corvette många gånger då jag visade henne på 3 års men Cassador bara en gång. Corvette är en galning och sköter allt själv, men Cassador får jag gå på. Vet inte om han är ovan eller något. Men jag kan göra det i dagarna och filma så du/ni får se :)
Ica

Postat av: MalinKalin
2013-12-01 - 14:01:15

Vad duktiga ni är :) Kul att det går så bra att lasta hästarna :)

URL: http://malinkalin.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: