Jag vill men..


 
 
Jag har såå mycket som jag vill skriva om, om mitt liv och mina tankar. Både privat och hästarna, men just nu har jag lagt massa energi på denna kurs och underbara människor. Jag älskar att lära mig nya saker och speciellt lyssna till hur andra har det på sin arbetsplats och kunna hjälpa dem...
Men nu när jag går och lägger mig och är lite känslosam så vill jag skriva allt och allt... men jag vet själv att det blir inte 5 rader på 5 minuter. Jag tror ni förstår...  Jag kan säg en sak, jag är så förbannat trött på män med ringar, konstiga ursäkter och spöken.. Känns som att de jagar mig vart jag än befinner mig. Hatar allt, blickar, lögner, förtroende.. You name it. En vän sa till mig idag, "ja jag är glad att jag är gift"... Precis vad jag ville höra, not. Önskar jag var där, eller på något vis känna mig mindre jagad av olycka.. Behöva jag säga att jag gjorde sönder något idag igen?! Jag slog sönder en tallrik och förklarade för många att detta var min vanliga otur. I år har jag hunnit med tallrikar, glass, massvis med glas, en spegel... Då kom en vän in, "Men Erica, har du gjort sönder något igen?!". Jag svarade att ja jag har nog skapat otur för resten av mitt liv, får nog bara leva med det :(
 
 
 
 
 
 
 
 


Postat av: Michelle
2013-11-28 - 05:51:42

Jag kan inte förstå att "han" inte har hittat dig än, du är en person som utstrålar så himla mycket kärlek och glädje, så himla go är du och förkänar det allra bästa! Men ge inte upp, någon dag, kanske idag(?) dyker mannen i ditt liv upp bakom krönet! :)

URL: http://michellehall.blogg.se


Postat av: Lina
2013-11-28 - 08:46:38

Hej Erica, Lina här igen.
Du vet att jag gillar dig och att jag är en person som säger vad jag tycker, SÅ, här kommer lite tough love.
Detta säger jag med värme fast det inte låter så och du kommer inte tycka om det jag skriver men jag gör det ändå…
Du måste sluta tycka synd om dig själv, du kanske inte ser det så men ibland dryper inläggen av självömkan när det handlar om kärlek.
Ja, en del killar är svin och ja, ibland känns det som om man är otursförföljd osv osv
Jag förstår dig verkligen och jag vet precis hur du känner, har också varit där och kan fortfarande känna så ibland MEN du måste ändra ditt sätt att tänka.
Saker och ting är som det är och det är ingen idé att deppa över sådant som du inte kan råda över.
Du kan bara kontrollera dig själv och dina tankar.
Klart man får vara deppig ibland, det är vi alla men försök tänka på det som är bra i livet och allt du faktiskt har.
Du har en underbar familj, fina talangfulla hästar (många har bara råd med en häst, en del ingen, men du har TVÅ!), du har fina vänner, du har utseendet och får jobba som modell ibland, du har en sponsor (hur många har det som inte tillhör toppen) och du har denna blogg som många följer och som du vann ett pris för.
Det finns säkert hur mycket mer som går att lista.
Ibland ser vi inte skogen för alla träd, mao vi glömmer bort det som finns rakt framför näsan.
Vad spelar det då för roll att du inte har en karl, du behöver ingen för att vara lycklig, alla är vi vår egen lyckas smed och om man tror att någon annan ska svepa in och göra oss lyckliga så kan det bara gå åt ett håll och det är åt helvete.
En av dom sämsta filmreplikerna är "You complete me", tror det var Tom Cruise i filmen Jerry McGuire (stavning?) som säger det i ett romantiskt ögonblick.
Jag säger Fuck that! You complete your self!
Du träffar någon när det är dags, uppenbarligen tycker inte "Universum" att det är din tur än, du är inte redo och när du är det och du kan se det så kommer något riktigt härligt i din riktning, men inte förr.
Till dess ser du till att uppskatta det du har, jobba för det du vill åstadkomma och se till att ha båda fötterna på jorden.
När du väl träffar rätt person vet du vem du är och hur du vill ha ditt liv, det betyder inte att du inte kommer att få kompromissa för det kommer du få göra men man kompromissar ALDRIG för det man tror på, står för och det som gör en lycklig i livet.
Du kommer hitta den där killen som gör dig lycklig och skaffa egen familj när det är dags och du kommer som andra framgångsrika kvinnor där ute även kunna leva din dröm med hästar och tävling om det är det du vill vid sidan om din man och dina barn, när det är dags…..
Jag är inte religiös men jag gillar talesättet "Gud börjar med att kasta småsten på dig för att få din uppmärksamhet, sedan blir stenarna större och större, tillslut kommer det kanske en tegelsten och landar på ditt huvud och får du hela väggen över dig är det riktigt illa. Lyssna när Gud kastar småsten"
Du får tolka detta bäst du vill men jag kan säga att jag fått en och annan tegelsten i huvudet så jag talar av erfarenhet.
Fokusera på det du har och inte på det du inte har för du har faktiskt väldigt mycket, mycket mer än många andra.
Kram!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: