Jag är omgiven av guld, människor som bryr sig <3


 
 
Jag är grön och kan inte bara hitta på saker och googla allt jag behöver hjälp med. Visst kan jag prova mig fram med vissa saker men eftersom det är levande djur och våra bästa vänner som vi håller på med så vill jag inte använda dem som experiment. Då är det guld värt att ha människor i sin bekantskap som bryr sig, som förstår mig och som har mycket erfarenhet. Jag skickar lite då och då frågor till en känd bloggare som heter Matilda, har träffat henne en gång men hade "bott" hos henne och gottat mig i hennes kunskap om avståndet inte va så långt mellan oss ;) Jag skickade innan idag en fråga och tänkte dela med mig av både fråga och svar. Matilda är en mycket kunnig person och jobbar dagligen med hästar och utbildning.
 
 
 
Hej Matilda! Skulle du vilja kika på filmen där jag hoppar Cassador idag?! Har han bara mycket energi av glädje och glädje till hinder eller tror du att det sitter något i kroppen som spökar?? Han blir bara sådär taggad i galoppen.. Kanske syns dåligt men tänkte bara eftersom du har mer öga än jag ;)
 
 
 
Svar:
 
Hej:)
Jag tycker det ser fint ut, jättesvårt att säga om det skulle finnas nåt i kroppen men om jag hade varit som dig så hade jag övat massa på att lägga upp ett bättre tempo på marken, när du rider vanligt, kört MASSA tempoväxklingar tills han verkligen accepterar din hand och dina förhållningar. Först börjar med att rida i högt tempo med lååååånga språng på långsidorna och så långsamt och med så korta språng det går på kortsidorna. När de verkligen sitter så kör fem fram, fem tillbaka, fem fram, fem tillbaka osv. Han ser ut att svara ganska bra framåt för din skänkel men han måste få styrkan att korta sprången när du tar i honom så att han inte börjar studsa. Det är bara att traggla och traggla och traggla.
Du kan köra både trav och galopp in men jag hade byggt två studsar, sedan tre meter till en bom, tre meter till räcke, tre och en halv meter till bom, tre och en halv meter till oxer, tre och en halv meter till bom och tre och en halv till oxer. Alltså två studsar, ett räcke och två oxrar. Detta kan du utan problem höja upp ordentligt när du ridit igenom några gånger så att han verkligen får backa av. Jag tycker absolut att räcket kan ligga på 1.20, oxer nr två på 1.30 och oxer nr 3 på 1.40 om du känner dig trygg med det. Han behöver hoppa många hinder på rad och med lite höjd för att komma ihop och sluta springa. Men traggla JÄRNET på marken med tempoväxklingar och ge dig inte förrän han tar dina hjälper både framåt och tillbaka utan att spänna sig. Och överdriv!!! När du rider framåt så rid i ett tempo som känns snabbt och när du tar tillbaka så minska så mycket det bara går!
Och kommer du i galopp in i serien kan du med fördel ha två galoppbommar med 3 meter mellan framför studsarna
 

Vi kanske ska köra en träning i veckan som kommer?

 

 


Åååå håll nu tummarna att det blir en träning, antar att hon har vägarna förbi Halmstad, hoppa hoppas hoppas!! Jag har bara tränat för Matilda en gång men hon har så sjukt bra övningar och grymt tänk kring allt. Håll nu tummarna!! =)

 
 

Hennes blogg kan ni hitta HÄR <3
 
 
 
 
 
 
Jag får nog träna på ett snyggare uttryck i ansiktet över hinderna ^^ men bjuder på den med....


Postat av: Matilda
2013-11-09 - 04:09:22

Men vad sött skrivet! Så himla snällt! Tror dock lite av mitt svar som du la upp har försvunnit, eller så blev det bara rörigt för att jag skrev från mobilen. ;)

URL: http://www.showjumper.se


Postat av: Anita
2013-11-09 - 08:51:17

Underbara bilder! Ha nu en fin lördag, stor kram.

URL: http://siliiins.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: