onsdag idag, eller fredag =D


 
 
Beror ju helt på hur man ser det =D Tycker det ska vara fredag lite oftare, ja som denna vecka, två gånger ;-) haha!!!
 
IDAG  ska Jessica komma och rida ut på Corvette lite senare, tur det för på förmiddagen så öppnade himlen sig. Men hade jag tänkt rida ut SÅ HADE JAG gjort det, vem har inte hört ordspråket, "det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder?!". Exakt så är det, på med regnkläderna och ge er ut bara =) Säger jag som är bortskämd med två ridhus så jag har ju ett val men många där ute har inte det valet.
Cassador fick tömköras ordentligt idag, han va riktigt sprallig i benen och det kröp i hela kroppen på honom. Så fort någon öppnade en dörr eller gick förbi ingången till ridhuset (då jag inte orkade stänga dörren) så la han all världens energi på att bralla och busa. Det va tur jag inte satt på han idag, han hade säkert varit rädd för alla hörn och velat få det till en anledning att vara en buskille =) Om Madde kunde ikväll så skulle hon rida ut på Cassador, han gillar verkligen att röra på sig mycket och då passar det utmärkt med tömkörning på morgonen och skogsridning på kvällen. Skönt att jag har två som kan hjälpa mig nu och då kan jag pussla ihop dagarna mycket bättre för dem. Om de går ett hårt hopppass på morgonen kan det vara skönt för dem att komma ut i skogen på kvällen, men mest gör jag så på Cassador. Tänk er själva, om ni springer och hoppar i över 1 timme och sedan står still rakt upp och ner i 23 timmar, hur tror ni kroppen mår efter det??? =) Tål att tänkas på.....
 
 
 
 
 
Om din häst inte får röra på sig tillräckligt så, tjaaa, ge den en......
 
 
 
 
 
 
 


Postat av: Elin
2013-05-08 - 19:27:07

Älskar hela din design! Gör du designer? :)

KRAM

Svar: Tusen tack!! =) Jag har aldrig gjort någon annans bara min egen =)
Ica

URL: http://www.horns.blogg.se


Postat av: Fanny & Filippa - Hästblogg
2013-05-08 - 20:15:52

Allt bra ? Hoppas du får en fortsatt bra kväll :D

Svar: Tack =)
Ica

URL: http://syrrornaenstrom.blogg.se


Postat av: mathilda
2013-05-08 - 20:19:17

fin blogg!

haha tycker också det känns som en fredag :D

Svar: TACK!! =D
Ica

URL: http://mathildanna.blogg.se


Postat av: Evelinn Åkerman - Satsande juniorryttare
2013-05-09 - 15:33:28

vilka fina hästar, du verkar riktigt duktig :)

Svar: Tusen tack gulliga du, ja jag sliter hårt med träning och allt så jag hoppas att det lönar sig i slutändan. Man ska aldrig ge upp ;-)
Ica

URL: http://enewe.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: