Hoppa vatten =)


 
 
 
 
 
 
Tänk den dagen då man kommer upp i klasserna och man behöver hoppa vattengrav. Och vet ni vad, Cassador hoppar det helt utan problem. Vi hade öppen bana förra året och då hoppade jag över vattengraven utan hinder, häck eller grind framför. Jag gick fram och visade han först, sedan kom jag sakta in och stannade honom för att han skulle se och fatta att vi skulle hoppa. Sedan kom jag i bestämd galopp och han hoppade, superduper laddad =D haha. Hoppade det nog 3 gånger utan några problem. Det var även en annan tjej där som hade åkt dit för att endast träna vattengrav. Hon red runt där tusen gånger innan hon skulle försöka, men tyvärr kom hon aldrig över.
Cassador, han har verligen DET som man vill ha i en hopphäst. Hur många dressyrhästar kan och gillar att hoppa?? Hur många hoppa glatt en vattengrav som står helt ensamt?? Hur många hästar hoppar allt och ALLT utan att ens blinka under hela banan?? Tänk att få allt detta i en enda häst.
Tänk så lyckligt lottad jag är att ha hittat Cassador alldeles själv. Det var ingen som tipsade mig om just denna häst, det fanns ju andra som jag hade blivit tipsad om men det var han som hade DET i videon jag såg, provred aldrig honom eller hade ingen aning hur han var, funkade eller något. Bara den där hoppvideon... =)
 
Sofia Westborg är en riktigt duktig hoppryttare och första gången hon såg Cassador red hon fram snabbt och stoppade mig efter jag hade hoppat. Hon ville veta allt om honom, stam, ålder osv. Förra helgen i Halmstad, nästan ett år sedan hon såg honom första gången. Då vi red i ridhuset ihop frågade hon lite glatt, "Har du inte fått någon som velat köpa honom?" Jag skrattade lite och sa jo visst självklart, några stycken och även Peter. "Peter vem?" Va hon snabb med att fråga, Peter Eriksson svarade jag. Ja tror hon skrattade lite glatt och förstod. Men jag har sagt blankt nej till alla sa jag till henne. Så länge vi funkar ihop och vi har roligt så ska det förblå så =) Jag har inte alls den erfarenheten eller meritlistan som de flesta har på tävlingarna, men jag har viljan och jag har riktigt duktiga tänare i min omgivning och de hjälper mig på tävlingarna. GULD VÄRT!! <3
 
 
 
 
 
 
MY GOLDEN HORSE, and a crazy one <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
En riktig fighter, precis som jag <3
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: