FLIPP, FLIPP, FLOPP OCH FLIPP.....


 
 
 
 
 
.......det är helgens summering.
 
 
 
 
 
 
Igår gjorde pollarna två felfria rundor och idag, lite chockad är jag, vägrade Corvette ut sig. Första någonsin!!!! 1:an kom hon bra inpå, även 2:an men sen dök det upp en svår väg från 2:an till 3:an och eftersom jag vet att corvette kan glida ut från spåret lätt försökte jag svänga lite snävare och ge henne bättre väg men det hjälpte inte. Sedan så sög hon inte på 3:an heller, efter stoppet klappade jag henne och gav mig på det igen. Hon hoppade det men inte mer ön så. Till 4:an sög hon heller inte riktigt på det, hoppade lite till höger och vänster innan hindret men eftersom det var mer nerför så fick man hjälp av backen att hoppa 4:an. Sedan var det en ganska läng kurva till höger och där väntade 5:an, ett vitt räcke som var det tråkigaste och enklaste hindret på hela banan. Den gled hon ut till vänster på 2 gånger och därmed var vi uteslutna. Hade inte en chans i världen att fång upp henne då hon hade bestämt sig för att inte hoppa det och man får ju inte släppa handen och ge henne en omgång på rumpan, inga sporrar hade jag heller då hon aldrig någonsin har uppfört sig som hon gjort idag. Dock så har hon varit väldigt tjurig, stoig och visat egen vilja i 1 vecka nu så jag hoppas att det snart går över. De har ju inte direkt tävlat mycket och det är ju NU allt drar igång.
 
Jag ska nu smälta dagen och rida ut i skogen med henne mycket i veckan, hoppa lite stockar och se vad hon tycker om det. Sedan har jag ringt hit en vän på torsdag som ska hjälpa mig med Corvette, lite hoppning och hårdträning inför helgens tävling. Bara att tuta och köra!! Corvette må ha vunnit sin första match i sitt liv över mig MEN jag hoppas att det blev den sista. Jag blev nog lite chockad idag och var inte tillräckligt hård mot henne, då jag vet att hon inte är känslig och ibland behöver man knacka lite på ett sto för att de ska vakna upp i det verkliga livet. Cassador skulle aldrig, peppa peppa, göra som hon gjorde idag...
 
 
 
 
 
 
 
 
PÅ TAL OM CASSADOR....... Finner knappt ord för vilken underbar häst han har varit i helgen. Han ÄLSKAR verkligen att hoppa och gärna HÖGA hinder =D Igår tyckte han det va roligt, fick latja runt lite och bralla på 110. Men idag när det är mer allvar och Cassador själv märkte att han ska få hoppa högt, 125 så är han megaGLAD =D
När jag red runt inne på banan så känner man hur hela hans kropp sprätter av glädje. Han kan ALDRIG stå stilla. Står man still hoppar han med frambenen och taggar sig själv. Det var dock en ganska svår bana med två kombinationer, 10 hinder och 14 språng. Vi kom fel in på andra kombinationen och det gjorde att han fick hoppa av lite stillastående och rev bakbommen med bakbenen men brydde sig inte om det och hoppade resten så JÄKLA fint rent ut sagt. De hinder som jag inte va nöjd med var 2:an, 3:an, 7a =) resten tyckte jag att vi löste riktigt bra. Känner på mig att vi snart är där med den där galoppen som han gillar att ha och jag kan hantera att ha hela rundan. Men jag tycker att det va en grym start för min del, jag gav båda mina hästar mycket mer framåt och jag känner inte att jag satt och höll ett inomhustempo hela helgen, det är jag nöjd med =)
 
Jag är ju inte tillräckligt ruttinerad än men snart, som igår gjorde jag två jättefina rundor och idag en fin och en dålig. Den dåliga kanske inte alls berodde på mig. Försöker nu att få lite råd från de som var där och tittade, sen får vi se vad Corvette ska hoppa på söndag. Cassador ska hoppa 130 och helgen efter får han hoppa både 120 och 130 och sedan får vi se hur det går. Ibland får man backa lite med höjderna, Cassador kanske ska gå någon 110 någon gång bara för att spara på krafterna och vi kan fila lite på rutinerna på lägre höjd.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: