Ajj ajj ajj...


 
 
Idag tog jag bilen till stallet, vill inte belasta och anstränga knät med en cykeltur. Jag kan gå normalt idag ialf, igår gick jag som jag sk***t på mig ;-)
Madde ska rida Corvette i skogen på eftermiddagen och jag tog Cassador på förm. De ska bara skrittas idag då de gick hårt igår båda. Ja Corvette ordnade sig själv en konditionsträning medans jag tittade på. Dock verkade hon inte det minsta trött när jag tog ut henne i hagen idag, bra med energi, det har hon den där damen.
 
Jag drog även på Cassador "handikapp"sadeln, dessyrarn, när jag skulle rida ut. Man kan ju ha raka ben och skönt för knät att vila lite. Han va lite seg i kroppen, då vi galopptränade ganska hårt igår eftersom han va så grymt stel i ena sidan och han bråkade med mig. Så efter att ha ridit honom i över en timme rann svetten på magen, men han är så nöjd när han får slita hårt. Det syns i ögonen på honom och efteråt tycker han allt värd två godisbitar =) Det blir så ibland när man inte kan rida sina egna trollisar varje dag. Jobbade ju i söndags och lördags fick de vila då det inte blev någon hoppträning och jag va grymt bitter. Men de behövde en vilodag till för det hinns inte med denna veckan. Madde har inte kunnat rida på länge då hon haft mycket i skolan och Jessica håller jag på att skola in då de senaste hästar hon suttit på har varit distanshästar och jag har inga distanshästar så här är det hårdskolning på G. Men Jessica lär sig och det få ta lite tid. Hellre har jag en tjej som åker häst än en som rider fel, det är svårt att skola om någon som har lärt in fel saker. Det VÄRSTA som finns är människor som sågar hästar i munnen, de har MISSAT helt hur man får en häst att gå i form och jobba bakifrån till fram. Många glömmer av att rida sin häst med bakbenen, och hela kroppen, de stirrar sig blint på att hästens nacke ska kröka på sig. Jaja, deras problem, men med mina hästar är det noga. Till och med Peter Ericsson sa det om Cassador, han är så välriden så du behöver absolut inte sitta och nöta. Även Amanda har sagt att jag rider de väldigt flitigt och noga. Lite roligt att höra =) Peter har ju sett Cassador sen jag fick honom och han tycker att jag har gjort ett bra jobb med honom. KUL KUL!!!!
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
Jag kunde heller inte hoppa upp på rätt sida idag då det är vänstra knät som fick smällen. Sicken tur att jag alltid varierar sida och ben som jag hoppar upp med. Det borde ALLA göra, både för hästens rygg och dina egna ben och höfter. Tänk er själva vilket slit det blir att hoppa upp från samma sida varje gång, tål att tänkas på =) och de som aldrig använder pall eller bänk, fy er ;-)
 
 
 
 
Igår låg de ner helt både D och Corvette, idag halvligger de ner på exakt samma sätt. Ser lite myist ut, ingen annan häst ligger ner. Tror att D är ett bra "vilosällskap" =)
 


 
 
 
 
 
 
 
 
Min lilla vilding, ska bli spännande till helgen :)
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: