Vilken dressyrhäst


 
 
 
 
 
 
 
Ja vilken fin dressyrhäst jag har :) Red ett lagom hårt dressyrpass och trots att han va lite jobbig i ena hörnet så har han aldrig varit så här fin i båda varven och i alla gångarter. Han riktigt trampade på och under sig i traven när jag kortade och även i galoppen. Shit vilken häst jag har <3 får nog ta och starta en styck dressyrtävling detta år. Han är riktigt rund och fin och har verkligen lärt sig att jobba på rätt sätt. Tror jag nämnt det tidigare men säger det igen, när han kom till mig var han stel, spänd och hade ingen koll på sina bakben i huvudtaget. Bryta av från trav till skritt eller göra halt va inte på tal. Det tog flera meter innan man fick stopp på honom och rumpan hamnade 180 grader utanför spåret. Idag kunde jag göra ökad trav på mittlinjen och i slutet bryta av och göra halt och där ser jag, i spegeln en fint uppställd Cassador som bara väntar på nästa kommando!! Vilken känsla det är att få rida en så fin häst och vet ni, han är helt och hållet min egna. Tror han gillar mig med för vi ett sjujäkla tävlingsteam som sprider positivitet och glädje.
 
 
 
 
Vissa har guldskor, Cassador har vita dressyrskor ;-) hihi
 
 
 
 
 
 
 
 
Hittade även en rolig bild här om dagen och ni kanske kommer ihåg mitt inlägg om Cassador, "not for sale". Hihihi, hade varit roligt och kanske till och med retsamt att ha denna på tävling ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Avslutar inlägget med lite roliga bilder ;D
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: