Vilken dag...


 
 
 
....det ska bli IDAG =)
 
 
ÄN så länge har den varit ljuvlig. Cyklade upp till stallet, tog ut alla hästarna utan den gråa vildingen, ställde henne i gången och fixade allt i stallet innan ridturen. Skrittade ut en runda i skogen, hon fick jogga lite med och va duktig i traven som lyssnade och drog inte iväg även om jag kände att hon mer eller mindre ville explodera så va hon superfin.
 
Hon fick till och med hoppa på 3 olika stockar i skogen som ligger vid 3 olika ställen. Första stocken som jag vände upp emot, säkert 8 meter innan och tänkte komma i lugn trav. Men så fort hon fick syn på stocken hoppade hon upp i luften och rusade mot stocken och hoppade. Shit, jag skulle verkligen ha filmat det. Jag har aldrig varit med om en så tokglad hopphäst som denna lilla fröken. Den andra stocken skrittade jag först förbi och sedan vände runt och travade emot hindret men så fort hon fattade så satte hon igång sin galopp och TJOHEJ sa hon över stocken. Sista stocken tänkte jag även här komma i lugn gallop. Den ligger på en ganska rak linje så man kan säkert se den från 30m hålls. Ja hon kunde inget annat än galopera emot den för jag vill inte sitta och hålla henne så jag lät henne ta galoppen och efter denna stock så satte hon full fräs efteråt och rakt in i skogen och in bland grenar och jag va glad att grenen som vi flög in i va liten. Hade den varot större så hade jag åkt av, även tur att jag hade skogshjälmen på när man rider skogstokig häst ;-) haha!!
 
 
Efter rundan blev det brunch och hemmagjord Äppelmumskaka med vanlijsås. Den grundar bra inför kvällen ;-)
 
 
Här kommer ett litet filmklipp på Corvettes skritt, och denna har hon hela tiden. Full fräs framåt ;P
 
 
 
 
 
 
 
 
Min fina lilla glada häst =) Riktigt livsglad är hon!!
 
 
 
 
 
Jag älskar ju att pyssla med året och speciellt när man har god tid på sig. Hade en massa gamla spolar som jag först inte hittade så jag köpte lite nya. När jag kom hem så hittade jag de gamla så hängde på vägen bakom en påse men jag tror inte att jag lämnar tillbaka dem nya =)
 
 
 
 
 
 
Så om ni vill se resultatet ikväll så kanske jag lägger in det lite senare. Nu ska jag in på spa i duschen och stå där i säkert 30 minuter....bara för att jag har tid =) haha!!!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: