Tömkörning


 
 
 
 
 
Jag har inte gjort detta på Cassador på ett bra tag då han inte är förtjust i linorna och kan bli lite spänd, men eftersom han va lugn igår så tänkte jag göra ett försök och det gick ju toppen. Lite tokig blev han någon gång men fattade sedan att det inte va så farligt. Ska försöka göra detta 1 gång i veckan nu för att träna in det på honom, när man fått in knixet men tömkörning så tycker jag det är guld värt istället för att longera på volt, volt och volt. Jag utnyttjar hela ridhuset, flyttar i sidleds, travar även på långsidorna och ställer han utåt och innåt.
 
När corvette va 3-4 år var det lönlöst att använda sig av detta, hon skulle bara rusa runt runt runt, bocka bocka och rusa. Det är inte meningen att man ska ha en dragkamp med hästarna. Nu när hon kan jobba lite på bakbenen funkar det utmärkt, lite jobbigt ibland men hon gör såå gott hon kan och har en positiv inställning till det jag gör och är inte rädd för linorna =)
 
 
 


Postat av: Amanda Blomkvist
2013-03-12 - 20:54:26

Haft en bra dag? :D

MVH AmandaB

Svar: Hejsan,Jag har haft en mycket bra dag, tackar som frågar. Solen visade sig och hästarna var superfina, nu sitter jag på jobbet =) Kanon när man kan jobba kväll och ha hela dagen i stallet!! =)

Mvh
Erica
Ica

URL: http://amandablomkvist.blogg.se/


Postat av: Amanda Blomkvist
2013-03-12 - 21:19:49

SV; min dag har varit bra, lite tråkiga kommentarer som dykt upp på bloggen bara men annars har den varit mer än toppen och vart fylld med underbara grejer!

MVH AmandaB

Svar: Ja tyvärr stackare, det här med nätmobbning har ju blivit så grymt stort och jag har ju inte bloggat så länge men så fort jag får en kommentar så slår det faktiskt mig en tanke att det kan stå något elakt och så ska det ju inte vara. Vi måste vara starka och kunna stå för det vi tycker och gör. Tur att det finns vi som kan bjuda på oss och berätta om våran vardag!! Fortsätt du med ditt Amanda så fortsätter jag med mitt, sen blundar vi för elaka och avundsjuka människor =)
Ica

URL: http://amandablomkvist.blogg.se/


Postat av: Amanda Blomkvist
2013-03-12 - 21:48:26

SV; bra skrivit svar till mig :D förebild är du nu för mig!

MVH AmandaB

Svar: Tack, snällt sagt ;) men vi är varandras förebilder, hjälpa inte stjälpa!!
Ica

URL: http://amandablomkvist.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: