Summering av helgen


 
 
 
 
Vilken helg... Lördagen bodde jag i stallet och söndagen bodde jag på ett annat stall, Helsingborgs fältrittklubb. Men det var det absolut värt, varenda liten sekund!!! Även om en del inte kunde hålla John Blund borta..... =)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Mellan klasserna hade jag fixat pannkakor och söta tillbehör som grädde och sylt. Mmmm =) Bjöd även Rickard och hans gäng, det var väldigt populärt och snäll som jag är ;-) Jag är nog en riktig husmor, en yngre variant =D
 
 
 
 
 
 
I slutet av söndagen kunde vi åka hem med två nöjda hästar och en megaglad ryttare, 3 felria av 3 möjliga. Kan det bli bättre?? Nej ;-) Rickard hjälpte mig lite inför sista rundan och eftersom han red efter mig så var han inne på banan och kunde studera allt jag gjorde, in i miiiinsta detalj =D När allt var klart travade jag av Cassador och på vägen tillbaka stod Rickard så gulligt och väntade på mig vid sin lastbil och gav sin kritik på rundan.
 
Rickard: "Hur tyckte du det kändes?",
Jag: "mnjae jag är inte helt nöjd",
Rickard: "Inte!? Det var ju en lysande runda",
Jag: "Jaha jo ja ok ja den var väl bra men jag vill fortfarande att han ska lugna ner sig och få ett mer flyt" Rickard: "Det syntes inte mycket och det såg fint ut", "Jag va lite rädd att du skulle lägga in ett extra språng inför sista kombinationen men det gjorde du inte och du gjorde en toppenrunda som du ska vara nöjd med", "Sen hoppade han mycket bättre nu, mer runda och mjuka språng, bra jobbat".
Jag: "Ja men det är jag, och lite mer nu, haha", "Vi ska bara lära oss att mötas på halva vägen ;)"
 
 
 
 
 
 
Jag nämde igår att Cassador va lite trött och hängig, HAN LURAR mig varenda gång!!! Han har ett så otroligt grymt bra laddningsknep som jag aldrig har sett innan. Corvette hon är ju het, pigg och galen innan tävling, under tävling, på tävling, efter tävling och hemma från tävlingen, alltså hela tiden... Men Cassador har en knapp som han stänger av så fort det är innan tävling och efter tävling, han ödsla inte den minsta energi på onödiga saker. Däremot inne på banan, ja ni ska vara på plats och se. På Helsingborgs arena så står man i en liten tajt korridor under läktaren när man väntar på att få komma in på banan. I normala fall hade han aldrig gått in där och förbi alla läskiga saker som fanns där inne, en riktig spökgrotta enligt han. Man han är så fokus på sin uppgift så han spände upp sig och tog ett steg i taget. Väl framme vid gluggen hänger det gardiner och det står ett läskigt staket där med, vi stannar där för att vänta på att få komma in. Då står han och gungar på bakbenen, han stegrade aldrig utan han studsar med frambenen bara, upp, upp, upp, upp, upp och upp...... hahaha, han är så laddad min fina lilla kille och det kryper i hela kroppen på honom och han längtar bara till att få komma in. Tror det är hans teknik att ladda eller fokusera på att han ska hoppa över 1:an, sen 2:an sedan 3:an och även 4:an, 5:an, 6:an, 7:an och sista är 8:an. Haha!!!
Väl inne på första rundan så va han riktigt duktig idag när man red runt på banan, lite hispig men rätt lugn. Sen när man ska sakta av och ta den där första galoppen så behöver jag bara tänka galopp så fattar han den själv och söker bara efter första hindret. DET ÄR EN SÅDAN HOPPHÄST MAN SKA HA!!!! =)
 
 
Corvette, hon var ju superdupertaggad från första morgonstund. Hon gick rakt på transporten och kände säkert på sig att hon skulle få tävla. Jag red fram henne först då det var tajt mellan starterna och hon var supertaggad. Sen när jag hoppade upp på henne efter Cassadors runda kändes hon riktigt fin och lagom taggad. Sen inne på framhoppning kändes hon också riktigt fin, ganska lugn med lite turbo i. Sen väl inne på banan så blev hon överlycklig. Hon gjorde en riktigt fin runda men på några linjer fick jag inte tillbaka henne och där är hon omöjlig, höjden är 1.05 och hon kom på 4 på en där det skulle vara 5 och linjen innan kombinationen var det 7 och hon kom på 6 och hoppade av riktigt tidig in i den och jag tänkte bara att jag sitter så stilla jag kan på toppen och låter henne fixa tekniken inne i kombinationen och jaa... det fixade hon, suck va hon kan vara jobbig. Jag ville att hon skulle korta sig mer och lägga in ett extra men nej då ökar hon och hoppar av tidigt!! Efter kombinationen så tog jag tag i henne så hon skulle lyssna på mig och fixade 8:an snyggt. Här ska det tränas att lyssna mellan hinderna... även om det är lätt att säga och göra så när det väl gäller så är hon en jävel på att bestämma själv. Jaja, jag är en jävel med så vi ska bara slå ihop våra kloka huvud och jävlas som ett team ;-)
 
 
 
 
 
 
 
 
3 felfria rundor gav 3 grönvita rosetter
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

FILM PÅ RUNDORNA OCH TRÄNINGEN KOMMER JAG LOVAR!!!! =)
 
 
 
 
 
 
 


Postat av: johanna
2013-03-25 - 12:43:52

Kika gärna in på våran frågestund!
http://stallsackum.blogg.se/2013/march/fragestund.html#comment

URL: http://stallsackum.blogg.se


Postat av: Mamsen
2013-03-25 - 12:50:14

Grattis! till felfria rundor, det var ni värda efter den här helgen.
Massa kramar från oss därhemma

Postat av: Viktoria
2013-03-25 - 22:15:34

Vilken fin blogg! Och väldigt intressant inlägg! :)

Svar: Tusen tack goa du!! Hoppas du har en bra påsk och att påskharen har kommit till dig med =)
Ica

URL: http://viktoriazigante.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: