Måndag är vilodag


 
 
Idag är det måndag och då brukar hästarna får vila eller skrittas om de gick hårt hela helgen. Skönt väder så jag tog cykeln till stallet och solen den visar sig idag med, det mår hästarna bra utav och de blir glada med. Corvette skulle egentligen inte vila idag, det såg jag i hagen som hon höll på. Undra hur lång tid det ska ta innan hon lugnar ner sig efter vilan. Jag har skrittat henne i 1 vecka och travat i 1 och galopperat i 3 dagar. Hon är inte lugnt det minsta, hon blir bara värre och värre. Jag vill ju inte rida henne något 1h pass och köra slut på henne för energi det har hon till förbannelse och visst den är bra att ha, bra att ha men inte användas varje dag =)
 
Nu hoppas jag att de båda vilar ut för det blir en vecka med massa skoj, i morgon blir det att jobba över lite bommar på marken och skritta ut en runda.
onsdag ska vi hoppa lite kryss och trava över cavalettibommar.
torsdag blir det uteritt med Madde och hästarna.
fredag ska jag bygga en kryssbana som Cassador ska får gå med höga kryss och Corvette ska få ta något språng, kommer att filmas.
Lördag blir det skogen igen, klättra om underlaget tilllåter det.
Söndag blir det kvällspass och dressyrsadeln på i ridhuset, är det mjukt ute på banan rider jag där.
 
 
 
 
 
 
Tror ni att det är såhär dem sover?!  hihi
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: