Lite drama i vardagen...


 
 
...kan det bli en onsdag som idag.
 
 
Cyklade till stallet idag igen, duktiga jag, och fodrade hästarna efter 07.00. Första hästen ut var Cassador som fick på sig dressyrsadeln och gick ett lagom hårt dressyrpass. Red igenom mycket i skritten, öppna, slutna och skänkelvikning från mittlinjen och ut till spåret. När man har jobbat igenom han från skritten så joggar jag bara han i traven och sedan får han börja jobba. Red cavaletti på böjt spår, 5 bommar varav 2:a och 4:e bommen var upphöjd. För första gången klarade han det riktigt riktigt bra och var 85% avslappnad. I slutet av passet var han riktigt fin och avslappnad till 100%, bara en aning snubblig av trötthet men såå fin han var, min lilla stjärngosse!!! Nu efter 1 år känner jag verkligen att jag har hittat mina knappar hos honom, känns bra i markarbetet och vi kämpar på med våra svaga sidor, båda mig och hästens. Det lönar sig sedan i hoppningen (tävling likaså) och redan nu i början av året så har vi fått svar på det genom peterträningen och hos Amanda och Rickard. Känns riktigt bra, SKIT bra!! =)
 
Corvette min lilla gråa vilding, va SUPERFIN idag. Jobbade även genom henne länge i skritten, böjde, flyttade och hade oss. Hon är inte lika lealös som Cassador men vi kämpar på och hon tjurar inte ihop helt och det är ju bra. Gjorde en och en annan piaff när det tog emot men hon ställde sig inte på bakbenen vilket hon gjort innan, duktig tjej!! Skritten gjorde susen även här, hon va riktigt fin i traven. Var inte alls spänd som igår och drog inte iväg som hon brukar göra. Men jag känner att hon skulle vilken sekund som helst sticka åt ett håll och börja sin rodeo. Mycket häst i liten kropp. Även hon fick trava över bommarna och gjorde det kanon i höger men i vänster så ville hon hoppa över sista 2 bommarna och det gjorde hon hela 3 gånger. Då valde jag att trava runt lite till utan att komma på bommarna och få henne mer avslappnad och kom sedan i kort kort trav in och satt ner. Då gick det superduper, kom några gånger i början av passet och sedan avslutade jag på bommarna med när hon va lite mör och ännu mer avslappnad. Riktigt riktigt fin var hon idag så i morgon är hon verkligen värd lite hoppning. Tror hon har saknat det och har inte fått hoppa på HELA 5 VECKOR. Stackars liten, inte konstigt att hon hoppade över bommarn ;-) hihihi.
 
 
JO, sen när jag cyklade hem efter 11, och tänkte va skönt att jag är klar i god tid idag då jag ska börja jobba lite tidigare. Skickade iväg ett sms till SandraHovslagare att Cassador skulle behövas skos och han hade dragit av sig en sko (för 1000:e gången). Kommer hem till Laholmsvägen och då gick det upp ett ljus och j*vlar vad jag svor och hade mig. Nycklarna hade jag glömt i stallet. Ni som bor i Halmstad och känner till vägen från Laholmsvägen till stallet vid Mickedala...............Fram och tillbaka x 2, en förmiddag, INTE ok om man har bråttom. Så jag vände på studs och drog på raketen och landade i stallet efter 10 min. När jag kom fram så var Sandra där och skodde en häst och talade om för mig att hon åker utomlands på lördag och är borta en vecka och skulle inte hinna sko Cassador innan. Ja då gick ljuset upp igen, det var ju meningen att jag skulle komma tillbaka för Sandra hade tid och slå på honom sin tappsko och lägg i någon extra söm på den andra bak så de sitter 1 vecka till. VILKEN LYCKA det blev!! Hahahaha, ja ibland finns det en mening med allt =)
 
 
Sen upp på Cykeln hem igen och jag tror jag kände efter nycklarna ett antal gånger i fickan, men de låg kvar ;) Sen nere i stan, på brogatan vid bron så small det till utav bara den, nästan som ett skott och en gubbe höll på att ramla av cykeln framför mig och folk tittade och hade sig. Ja då hade hans däck smällt till och gått sönder =)
Vilken dag va, nej nu ska jag iväg till jobbet!! Ha en bra dag!!


Postat av: Mamsen
2013-03-06 - 19:12:22

"Lite" av en jobbig turdag blev denna onsdag för dig.
Men hellre lite slit och tur än otur.
Du behöver inte gymma iaf. Massa kramar till dig och pållarna.
Kommer snart och hälsar på =))


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: