Hoppelihopp


 
 
Åååå vilken uuuunderbar dag, för idag är det "freeeeedag" :) Ledig i morgon för Martin och Servera ska ha en stor tillställning, fest, för 465 personer!! Så vi kvällenpasset får "ledigt" i morgon men jobbar våra timmar på söndag istället. HELT OK!!!! =D Så i morgon blir det brunch i stallet, sen ska det ätas äppelpaj med vanlijsås, mmmm, sen blir det staden snabbt och sedan hem, in i duschen för jag skulle visst först till en förförförfest, sedan till en förförfest och sedan till självaste förfesten. Haha!! Sedan åker vi ut till WILD WILD WEST, avnjuter ev god middag hoppas jag och sedan har Martin och Servera bokat upp nya Oceans, gamla Bond. SHIT va KUUUL det ska bli!!! Jag är så exalterad inför morgondagen så jag vet knappt in eller ut, vet jag förmodligen inte på lördag morgon heller men vem bryr sig om det, för i morgon är det FEST ;-D
 
 
Tillbaka till verkligheten, idag hade vi hemmaträning och byggde upp en liten bana. Jag orkar inte rita upp den idag (natt) så jag gör det under helgen och förklarar mer ingående. MEN jag ska bjuda på en liten tidig lördagspåse i form av lite klipp från passet.
 
HÅLL I HATTEN för Corvette hon va HELT GALEN!!! 5 veckors vila från hoppningen, det gjorde henne galen. Hon bokstavligt tog tag i bettet och drog mot hindret och jag hade inte en suck att få henne att backa av. Galenpanna. Här kommer lite klipp.
 
 
I dett klipp kan vi se hur hon första gången kommer på dessa hinder och har absolut inte någon som helst koll, hon vill bara rusa iväg och ojjsan, där kom ett hinder. Hon gjorde så två gånger och det fick jag med på film.
 
 
 
 
 
 
 
Sista gången kom jag enbart på det böjda spåret och nu fattade hon precis att hon skulle till dessa hinder. Hon är ingen häst som vägrar eller brukar smita åt sidan men när hon biter tag i bettet och tryckt plattan i mattan i sin lilla Corvettekropp så är det svårt att fånga upp ytter sida och det kanske inte se såååå svårt ut men hon är ett rent helvete och jag blir genomsvett. Finns inte en människa i världen som kan få denna häst att bli lugn och backa av fint som hon gjorde INNAN hon vilade. Helt galen, helt galen.....
 
På den låga höjden ska vi få in 6 galoppsprång mellan oxrarna och sista gången Corvette kom fick hon in 5,75 språng mellan 1:an och 2:an och mellan 2:an och 3:an 4,75 språng. Jag tänker verkligen inte bråka med henne idag för hon var heeelt överlycklig när hon fick hoppa. Skulle sett när vi hoppade fram, efter hindret tog hon tag i bettet och stack mållöst i full fräs mot långsidan. Shit, galen häst!!!! Blir farlig i omhoppning DET kan ni hoppa upp och sätta er på att hon blir ;-P
 
 
 
 
 
 
 
 
Övningen som vi hoppade fram på fick filmaren med på Cassador. Han va lugn och fin på denna övning så det kändes superbra. Han har ju haft den tendensen att så fort man vänder upp mot ett hinder och man ska jobba kort mot ett hinder och sätta bakbenen under sig så har han studsat och haft sig och bytt galopp för att han är megataggad men här skötte han sig exemplariskt!!!
 
 
 
 
 
 
 
På nästa klipp så ska jag försöka få in 6 språng mellan varje och han backar av fint på första linjen men på andra drar han iväg lite och vill inte riktigt svara på det jag vill. Men gången efter detta så gick han på 6-6.
 
 
 
 
 
Sen kom jag på banan, glömde dock bort en linje och fick ta om den ^^. Inte helt nöjd med rundan, oxerlinjen kom vi första gången på 5-4 och sedan andra gången 6-5. Jag ska hoppa samma linje fast med kryss om någon dag. Förstår inte varför han ska vara så taggad på hemmaplan och vanlig träning. Han var inte alls det i lördags i Båstad, han är aldrig sådan där... Jaja, min uppgift att träna träna träna igen, även jag behöver det... Som sagt, bjuder på våra brister =P
 
 
 
 
NU ska jag sova och LADDA alla mina krafter till i morgon!!
 
 
 
 
*Nattinatti*
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: