Fy tusan vad vi är bra!!


 
 
 
 OCH det kan bara bli bättre =) Hård träning lönar sig med målmedvetenhet, envishet och positivitet!!
 
 
Idag när jag och Emelie kom in med Cassador i ridhuset så tyckte jag att det var helt galet mycket hinder framme. Rickard var snabb med att säga "Jaha, idag ska vi hoppa samma bana som Gina Tricot Grand prix hade". Jag tänkte "cooolt"!!!!!
Vi hoppade fram på ett kryss sedan ett plank och sedan hoppade vi tre hinder med en linje på två som uppvärmning.
Sen kom vi alla på banan en gång på låg höjd, bakbommar som var nerlagda och vattenmattan var vikt vid trippelbarren. Jag gjorde det bra så jag fick vänta på den högre höjden medans de kom fler gånger. De höjde sen till 1.20, det var bara jag och Rickard som kom på den höjden och som ni ser på filmen så gjorde jag och Cassador en felfri runda. Det är härligt att höra när man gjort en fin runda så får man alltid höra från Amanda orden "SUUUPER" och samtidigt från Rickard "*visslar*". Haha, rätt roligt och ni kan höra Rickard vissla i det andra klippet för där har jag inte lagt till något ljud =)
 
 
Vi är så taggade inför 2013 så jag vet knappt in el ut. Det var som Rickard Rådås sa till mig innan jag började hoppa, "Klarar man av detta  felfritt så klarar man av allt, svårare än så här blir det inte" =D
När jag var klar med rundan kände jag för att bli lite mallig och sa "Om några år ska jag och Cassador också rida Gina Tricot Grand Prix på riktigt", jag: "Ja men visst måste man ha höga mål som man kan sträva efter" ;-)
Rickard skrattade och höll med ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag behövde bara komma en gång på låg höjd och en gång på 1.20, sen tog jag om linjen med 4,5 och 6:an för jag tog i han för mycket i svängen, det tyckte jag först och Rickard höll med. Sen var jag klar, shit vilken häst jag har :) För första gången ska jag få ge mig själv mycket mycket kred då jag gjorde ett ISKALLT UPPDRAG och ett helt lyyysande sådant!! Är så stolt över mig själv och självklart över min fin fina häst.
 
 
 
 
Shit, 15 språng blev det...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Man kan verkligen se skillnad på första och andra gången jag kommer på denna linje, duktig Erica för där gäller det verkligen att jag gör rätt inför 4:an.
 
 
 
 
 
Alla hinder ligger inte på 1.20 då materialet inte räckte till. En linje som skulle va på fem språng var på fyra, en annan linje som skulle va på 6 språng var på 5 och det fattades en oxer som blev ett räcke, annars så är det EXAKT den banan!! =)
Det ligger en bred vattenmatta under trippelbarren med vatten i, det ligger även vatten under det vita solräcket efter barren.
 
 
 
 
 
Min fiiina fiiina häst, du och jag är verkligen number one team <3
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: